معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه از برپایی رژه نیروها و امکانات جمعیت هلال احمر استان به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 26 December 2015
معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه از برپایی رژه نیروها و امکانات جمعیت هلال احمر استان به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

جهانگیر پورحسن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: به منظور ارزیابی نیروها و امکانات جمعیت هلال احمر استان، امروز (5 دی) رژه نیروها و امکانات را از مقابل ساختمان اصلی هلال احمر کرمانشاه تا میدان آزادی داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه امکانات ما برای مقابله با شرایط احتمالی زمین‌لرزه آماده است و به مردم اطمینان می‌دهیم که در صورت بروز بلایای طبیعی همه نیروها و امکانات آماده به کار هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تعداد نیروهای متخصص و آموزش دیده در حوزه بلایای طبیعی را 1500 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این افراد دوره‌های تخصصی امداد و نجات، آواربرداری و ... را گذرانده‌اند.

پورحسن امکانات هلال احمر کرمانشاه برای امدادرسانی در زمان بلایای طبیعی را نیز کامل و آماده دانست و اظهار کرد: هیچ کمبودی در خصوص امکانات وجود دارد و ما انواع ست‌ها و تجهیزات تخصصی، بالگرد، سگ‌های زنده‌یاب و ... را داریم.

وی با اشاره به اینکه برای زمان بلایای طبیعی 22 قلم کالای زیستی نیز تعریف شده، خاطرنشان کرد: از همه این اقلام در انبارهای ما به میزان کافی وجود دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه هلال احمر کرمانشاه معین غرب کشور است، تاکید کرد: در مواقع بروز بحران از جمله زمین‌لرزه، سیل و ... آماده خدمت‌رسانی به استان‌های دیگر کشور نیز هستیم.

پورحسن گفت: از آنجایی‌که استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان‌های کشور همواره در معرض زلزله قرار دارد، مانورهای متعددی نیز در مناطق مختلف استان خصوصا بافت فرسوده مرکز کرمانشاه برگزار شده ‌است.

وی ادامه داد: امروز نیز مانور ایمنی در برابر زلزله را در تعدادی از مدارس شهرستان‌های استان داشتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار