دبیر هیئت بازرسی انتخابات کرمانشاه:
دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: صیانت از آرای مردم مهمترین وظیفه‌ای است که هیئت بازرسی انتخابات بر عهده دارد.
کد خبر: ۱۵۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 27 December 2015
دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: صیانت از آرای مردم مهمترین وظیفه‌ای است که هیات بازرسی انتخابات بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران بیانگر روح مردم سالاری دینی حاکم بر کشور است، اظهارکرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، رای مردم حق‌الناس است و هیچ کس حق دخل و تصرف و جابه‌جایی آن را ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نگاهی که مجموعه مدیریتی استان، خصوصا مدیریت ارشد استان بر مقوله انتخابات دارند، نگاهی قانونمند و در راستای صیانت از آرای مردم است، لذا تمامی مدیران استان به‌دنبال اجرای مر قانون و برگزاری انتخاباتی باشکوه همراه با حضور حداکثر مردم در پای صندوق‌های رای هستند.

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان گفت: در کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان تاکنون 15 جلسه برگزار کرده‌ایم و عمده کار این کمیته ارتقاء سطح دانش حقوقی مجریان و دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات شامل فرمانداران و بخشداران است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مفاد حقوقی و تبصره‌های الحاقی مربوط به امر انتخابات را به صورت بروشور درآورده و آنها را به فرمانداریها و بخشداریها ارسال کرده‌ایم و از سوی دیگر کارشناسان و بازرسان این حوزه نیازمندیهای انتخابات استان را رصد کرده و به دنبال تعامل و همکاری با دوستان حوزه قضایی استان هستیم که بتوانیم از جرایم احتمالی انتخابات پیشگیری کنیم.

عزیزی تصریح کرد: همچنین باتوجه به هماهنگی‌ به عمل آمده با رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه 31 قاضی مجرب در سطح استان مسئول شعب ویژه جرایم احتمالی انتخابات شده‌اند.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه همچنین در خصوص وظایف این هیات گفت: براساس ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مسئول اجرای قانونمند انتخابات است و در این راستا می‌تواند بازرسینی را برای سلامت اجرای امر انتخابات بگمارد.

وی ادامه داد: برهمین اساس در تمام شعب اخذ رای در سطح استان، یک بازرس خواهیم داشت و در هر 20 شعبه اخذ رای نیز یک سربازرس داریم که شماره همراه همه این بازرسان در سامانه‌ای ثبت خواهد شد و آنها در امر برگزاری انتخابات هر مورد غیرقانونی را فورا از طریق اس.ام.اس به این سامانه ارسال خواهند کرد که به صورت آنلاین در اختیار مسئولین وزارت کشور قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در امر برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه گفت: تمام 1550 بازرسی که در امر انتخابات استان در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت، کلیه فعل و انفعالات روند انتخابات را با دقت کامل زیر نظر خواهند داشت.

عزیزی تاکید کرد: مصممیم بر اساس روح قانون و در نهایت دقت و با ظرافت تمام کار بازرسی انتخابات هفتم اسفند ماه سالجاری را انجام دهیم.

وی همچنین به چگونگی انتخاب بازرسان انتخابات اشاره کرد و گفت: از تمامی فرمانداریهای استان درخواست ارسال لیست 9 نفره‌ای را کرده‌ایم که از میان آنها 3 نفر را به عنوان بازرسان حوزه انتخابیه، انتخاب خواهیم کرد و در نهایت آنها نیز از سطح شهرستان خود لیست افراد معتمد و امین را برای امر بازرسی انتخابات در شعب اخذ رای ارائه خواهند داد.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: در نظر داریم برای بازرسین استان نیز کلاس‌های آموزشی لازم را  برگزار کنیم.

وی همچنین اظهارکرد: می‌خواهیم در امر انتخابات در حوزه بازرسی بگونه‌ای عمل کنیم که در ارزیابی‌های بعد از انتخابات به عنوان اول کشور انتخاب شویم.

عزیزی در پایان تاکید کرد: با توجه به تعامل، همراهی و همکاری مجموعه مدیریتی استان، در تمامی حوزه‌ها مصممیم که انتخاباتی باشکوه همراه با حضور حداکثری مردم و بگونه‌ای که در شان نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار