کد خبر: ۱۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 27 December 2015

معاون واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی با بیان اینکه یک میلیون هکتار از اراضی کشور به وسیله هیئت‌های هفت نفره واگذار شده است، گفت: ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور مشمول قانون کشت موقت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج، حسین امیرحیدری در حاشیه همایش سالیانه مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه‌ در سازمان‌های جهادکشاورزی کشور و دستگاه‌های تابعه که عصر امروز در محل سالن جلسات سرم‌سازی رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای قانون ابطال اراضی موات، ضرورت نظارت مستمر بر این اراضی و رفع تنگناها در مسائل حوزه عمل سالانه در این گردهمایی مطرح و بررسی می‌شود.

وی افزود: در همه استان‌های کشور مسائلی که قابل حل و فصل نیست در این همایش طرح موضوع می‌شود که این مهم در ستاد مرکزی که مرجع سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی است، مطرح و در تدوین بخشنامه این موارد برای رفع مشکلات بهره‌بردار و اراضی واگذار شده لحاظ می‌شود.

معاون واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کل کشور یک میلیون هکتار زمین به وسیله هیئت‌های هفت نفره واگذار شده است، خاطرنشان کرد: 850 هزار هکتار از اراضی کشور نیز مشمول قانون کشت موقت شده است.

وی با اشاره به اینکه درباره این پرونده‌ها بحث و بررسی لازم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حوزه وظایف حکام شهر در رابطه با تصرفات نیست، موضوع وظایف این افراد واگذاری زمین به روستائیان بدون اراضی است و اجرای قانون کشت موقت است.

امیر حیدری با بیان اینکه اراضی که از طریق هیئت‌های هفت نفره در سال جاری واگذار شده بالغ بر 10 هزار هکتار در کل کشور بوده است، افزود: با پیگیر‌ی‌هایی که از طریق مراجع قضایی شده خوشبختانه شاهد کند شدن روند تغییر کاربری اراضی در سال جاری در نقاط آسیب‌پذیر نظیر البرز بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار