مراسم افتتاح پليس ويژه اطفال و نوجوانان با حضور فرمانده انتظامي تهران بزرگ برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 28 December 2015
 افتتاح پليس ويژه اطفال و نوجوانان در تهرانسردار سرتيپ حسين ساجدي نيا در حاشيه اين مراسم گفت: بر اساس قانون آيين دادرسي کيفري، پليس تخصصي وي‍‍ژه اطفال و نوجوانان تشكيل شد.

وي با اشاره به اين كه مقر پليس ويژه اطفال و نوجوانان در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ است و اين پليس بر اساس ماده 3 قانون آيين کيفري تشكيل شده است،‌ افزود:‌ در همه کلانتري ها پرونده کودکان و نوجوانان بزهکار و بزه ديده به صورت تخصصي رسيدگي خواهد شد.

سردار ساجدي نيا با اشاره به انتخاب افراد خاص در پليس اطفال و نوجوانان تصريح كرد: اين افراد علاوه برآموزش هاي تخصصي، داراي کارت ظابطيت قضايي و تحصيلات روانشناسي و اجتماعي  هستند .

وي با اشاره به اينکه پرونده هاي خاص و زيادي دراين حوزه  نداريم، ابراز اميدواري کرد: درآينده هم شاهد چنين پرونده هايي نباشيم و البته در اين زمينه پيش بيني هاي لازم شده است.

سردار ساجدي نيا  با اشاره به اين كه نيروهاي پليس تعيين شده براي کودكان و نوجوانان، بانوان و با تحصيلات مرتبط با اين گروه سني هستند، ‌افزود:‌ اين پليس هاي ويژه ارتباط خوبي با كودكان بزه ديده خواهند داشت.

وي تصريح كرد:‌ اين پليس وي‍ژه با سازمان بهزيستي و نهادهاي مردم نهاد در بخش کودک و نوجوان، معاونت اجتماعي پليس و پايگاهاي اجتماعي در ارتباط خواهد بود.

سردار ساجدي نيا تاكيد كرد:‌ ما گشت خاصي دراين زمينه نداريم و گشت انتظامي مسئول رسيدگي به اين مساله خواهد بود.

رئيس پليس تهران بزرگ همچنين درباره ماموريت پليس 110افزود:‌ اين پليس به صورت تحصصي در محل حاضر نمي شود اما پرونده به صورت تحصصي به اين بخش ارجاع مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار