معاون فرماندار هرسین گفت: یکی از شاخصه های اصلی و مهم جوامع سالم، مدیریت صحیح و بهداشتی پسماند زباله هاست که علاوه بر ساماندهی در سطح کلان باید اساس و محور مدیریت شهری نیز قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 29 December 2015
معاون فرماندار هرسین گفت: یکی از شاخصه های اصلی و مهم جوامع سالم، مدیریت صحیح و بهداشتی پسماند زباله هاست که علاوه بر ساماندهی در سطح کلان باید اساس و محور مدیریت شهری نیز قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، نجف میرزا حسینی روز دوشنبه در کارگروه مدیریت پسماند هرسین از پسماندها بعنوان مهمترین مشکل و معضل جوامع شهری و روستایی یاد کرد و اظهار داشت: پسماندها منابع طبیعی و محیط زیست را در معرض نابودی قرار می دهند و علاوه بر آلودگی تأثیر منفی در فضای اجتماعی شهرها و روستاها ایجاد می کند.

وی یادآور شد: در صورت مهار نشدن پسماندها اثرات نامطلوبی بر زندگی انسان ها خواهد گذاشت و تأثیرات منفی آن بر زندگی شهری و طبیعت همواره از مهمترین دغدغه های دوستداران محیط زیست بوده است.

میرزا حسینی لازمه زندگی سالم و پویا را داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آسیب و آلودگی دانست و بیان داشت: این مهم نیازمند هم افزایی، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت مردم می باشد.

معاون فرماندار هرسین همچنین با اشاره به اینکه مکان دفن زباله ها باید کاملا مناسب و مطابق با موازین بهداشتی باشد تاکید کرد: نباید گذاشت کنار جاده ها و محیط های اطراف شهر به محل دپوی زباله و نخاله های ساختمانی تبدیل و موجب نارضایتی مردم و مسافران شود.

وی اضافه کرد: تفکیک و بسته بندی زباله ها از مبدأ تولید تأثیرات مثبتی در زمینه مدیریت پسماند خواهد داشت.

در ادامه میرزا حسینی ضمن ارائه گزارشی از روند مطالعه و برنامه ریزی برای اجرای طرح دفن بهداشتی زباله های شهری در سطح شهرستان از شهرداری هرسین خواست هرچه سریعتر اقدامات لازم را در جهت بستن قرارداد با پیمانکار طرح مذکور بعمل آورد.

در پایان نیز احمدی نصر شهردار بیستون گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مطالعات و اقدامات عملی صورت گرفته برای ساماندهی پسماندهای شهری بیستون بخصوص جمع آوری زباله ها ارائه کرد.

شهرستان هرسین با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری شرق کرمانشاه مرکز استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار