نماینده سنندج خبر داد
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از احداث سد داریان جلساتی با شورای عالی امنیت ملی برگزار شده است، گفت: با وجود هزینه‌کردن میلیاردها تومان اعتبار برای احداث این سد، اما با شورای عالی امنیت ملی وارد بحث شده‌ایم.
کد خبر: ۱۵۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 31 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی در جلسه مشترک نظام صنفی کشاورزی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اظهار کرد: سد داریان با زیر آب رفتن کانی بل آب استان کرمانشاه و دیگر استان‌ها را تامین می‌کند.

وی با اشاره به سهم 8 درصدی کردستان از سد گاوشان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود آب در کشور میزان سهم کردستان از این سد به 6 درصد کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد کردستان به بخش کشاورزی ارتباط دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که اقتصاد کردستان با توسعه بخش کشاورزی می‌تواند دوام بیاورد.

وی گفت: کردستان جزو آخرین استان‌ها در برداشت محصول گندم است که همیشه در پرداخت وجه آن با مشکل مواجه هستیم.

علوی افزود: در حال حاضر اعتبارات کشور هم به دلیل پایین آمدن قیمت نفت متکی به مالیات و فروش اموال دولتی است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت به موقع خسارات وارد شده به کشاورزان بیمه شده، خاطر نشان کرد: تسهیلات بانکی با سود بالا از دیگر مشکلات کشاورزان است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای ارائه تسهیلات به کشاورزان تدبیر اساسی توسط بانک کشاورزی انجام شود، ابراز امیدواری کرد، برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی در زمینه تسهیلات بانکی صورت بگیرد تا احساس امنیت در بخش کشاورزی حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمارهای غلط توسط مسئولین استان موجب کم شدن اعتبارات در بخش‌های مختلف استان می‌شود، گفت: کمبود آب در استان برای بخش کشاورزی از دیگر مشکلات کردستان است، اما آمارهای غلط در بخش‌های مختلف موجب شده است تا اعتبارات اختصاصی به استان کاهش یابد.

وی با اشاره به 8 تا 9 سانتی متری رانش زمین در دشت‌های قروه و دهگلان، افزود: باید در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از این رانش‌ها در این بخش‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

علوی با بیان اینکه برای جلوگیری از احداث سد داریان جلساتی با شورای عالی امنیت ملی برگزار شده است، تصریح کرد: با وجود هزینه‌کردن میلیاردها تومان اعتبار برای احداث این سد، اما با شورای عالی امنیت ملی وارد بحث شده‌ایم.

وی گفت: مدیران استانی در بحث‌های کارشناسی در زمینه اقدامات استان باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل کافی را داشته باشند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار