امام جمعه سنندج مطرح کرد
امام جمعه سنندج گفت: با بررسی تاریخی به خوبی می‌توان به این امر مهم دست یافت که دشمنان از صدر اسلام تاکنون برای ضربه‌زدن به این دین الهی از هر راه و روشی استفاده کرده و امروز تنها راه تسلط بر مسلمانان را ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد آنها می‌دانند.
کد خبر: ۱۵۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 01 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر، با تقدیر از برگزاری باشکوه سالروز حماسه بزرگ 9 دی 88 در استان اظهار کرد: حماسه نهم دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت بود که براساس بصیرت مردم شکل گرفت و در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه اتحاد و ولایت‌مداری ملت ایران در حماسه 9دی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، گفت: حضور خودجوش ملت ایران در این روز سرنوشت‌ساز و لبیک آنها به رهبر و مقتدایشان موجب خاموشی فتنه دشمنان شد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: فتنه 88 یک اتفاق غیرمنتظره و در تراز براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به واسطه بی‌تدبیری و بی‌بصیرتی عده‌ای خواص خودفروخته و با حمایت دشمنان بیرونی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه فتنه 88 در اتاق‌های فکر دشمنان طراحی و در کشور ایران پیاده شد، خاطرنشان کرد: بصیرت و ولایت‌مداری ملت همیشه در صحنه ایران و حضور دشمن‌شکن آنها در حماسه 9 دی تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد و اتحاد این ملت را بار دیگر به جهانیان نشان داد.

ماموستا خدایی با بیان اینکه دشمنی‌های جهان کفر با اسلام دشمنی ریشه‌دار است، افزود: با بررسی تاریخی به خوبی می‌توان به این امر مهم دست یافت که دشمنان از صدر اسلام تاکنون برای ضربه‌زدن به این دین الهی از هر راه و روشی استفاده کرده و امروز تنها راه تسلط بر مسلمانان را ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد آنها می‌دانند.

وی به نگاه ویژه‌ دین اسلام به بانوان اشاره کرد و گفت: در هیچ دین و آئینی ارزش‌گذاری به جایگاه بانوان به اندازه دین اسلام نبوده است.

امام جمعه سنندج افزود: قبل از ظهور دین اسلام، به دنیا آوردن فرزند دختر برای خانواده‌ها ننگ بود و اگر خانواده‌ای فرزند دختر به دنیا می‌آورد، آن را زنده به گور می‌کرد.

وی به آیاتی از قرآن مجید در مورد جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 35 سوره احزاب می‌فرماید «خداوند برای مردان و زنان مسلمان، باایمان، عبادت‏ پیشه، راستگو، شکیبا، فروتن، صدقه‌‏دهنده، روزه‌‏دار، پاکدامن و مردان و زنانى که خدا را فراوان یاد مى‏‌کنند، آمرزش و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است».

ماموستا خدایی افزود: آئین اسلام برای زن‌ها و مردها با توجه به شرایط جسمانی و روحانی‌شان نقش‌هایی را تعریف کرده است که انجام آنها دارای پاداشی دنیوی و اخروی است.

وی خاطر نشان کرد: جایگاهی که اسلام برای زنان تعریف کرده بسیار والا بوده و همین امر اقتضا می‌کند آنها نیز شاخص‌های عقیدتی را رعایت و بستر سعادت خود را فراهم سازند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه تربیت فرزندان صالح، رعایت حجاب و عفاف، توجه به اصل مهم پاکدامنی، انجام فرائض و واجبات دینی و حرکت بر مبنا و اصول ارزشی اسلام از وظایف زنان مسلمان از منظر قرآن است، گفت: در نقطه مقابل جایگاه والایی که اسلام برای زنان تعریف کرده، جهان غرب و کفر به بانوان به عنوان ابزاری برای دستیابی به منافع مادی و تجاری نگاه می‌کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار