اینترنت ابزاری است ارتباطی که به مدد رشد فناوری و توسعه دانش بشری امروزه در بسیاری از مکان ها و منازل شهروندان برای ارتباط با دنیای مجازی یافت می شود.
کد خبر: ۱۵۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 05 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، اینترنت ابزاری است ارتباطی که به مدد رشد فناوری و توسعه دانش بشری امروزه در بسیاری از مکان ها و منازل شهروندان برای ارتباط با دنیای مجازی یافت می شود.
این ابزار ارتباطی بعنوان تحولی مهم در حوزه یافته های بشری امروزه نقش و کارکردی اساسی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جوامع ایفا می کند.
ایجاد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و کوچک شدن مرزهای سیاسی و تبادل فوری آرا و اندیشه های فرهنگی و اجتماعی از دستاوردهای مهم روش های ارتباطی جدید از جمله اینترنت است.
امروزه با پیشرفت ابزارهای ارتباطی و ورود نسل های جدید فناوری به ویژه تلفن های همراه مردم نه دورن یک مرز و جغرافیای سیاسی واحد بلکه در دور افتاده ترین مناطق دنیا می توانند براحتی با یکدیگر پیوند و تعامل برقرار کنند و در کسری از ثانیه از اخبار و تحولات دیگر نقاط جهان باخبر شوند.
این مقدمه کوتاه گویای جایگاه، نقش و کارکرد ابزارهای ارتباطی در کلیت و اینترنت به طور اخص است تا با گریز و اشاره به آن بیشتر به اهمیت موضوع برای کاربران و جامعه هدف پی برد.
برخی کاربران ایلامی اینترنت از جمله مشترکان ای دی اس ال شرکت مخابرات با اشاره به قطع و وصل شدن مکرر شبکه اینترنت در زمان های مختلف از این وضعیت ابراز نارضایتی کردند.
یکی از این افراد گفت: قطع و وصل شدن اینترنت مخابران (ADSL) در برخی ساعت های شبانه روز آن هم در اوج نیاز کاری باعث وارد شدن زیان و تاخیر در انجام امورات شغلی ام شده است.
بهروز علی زاده اظهار کرد: باید به این مساله سرعت پایین اینترنت را نیز اضافه کنیم که هرگز براساس آن میزانی که مخابرات متعهد شده در اختیاراتان قرار دهد، نیست.
یکی دیگر از کابران اینترنت که تا چند وقت پیش مشترک سرویس ای دی اس ال شرکت مخابرات ایلام بود نیز در این مورد گفت: خدمات دهی سرویس های اینترنت مخابرات چندان مناسب و مورد رضایت مشترکان نیست.
فرامرز سبزی افزود: مشکل اصلی اینترنت این شرکت قطع و وصل شدن مکرر و سرعت پایین برای دانلود فایل عکس، فیلم و... است.
مدیر تجاری شرکت مخابرات استان ایلام در گفت و گو با ایرنا با رد اظهارات مشترکان می گوید: براساس تازه ترین نظرسنجی میدانی از جامعه آماری و کاربران سرویس های اینترنت اغلب مشترکان و درصد بالایی از آنان از خدمات این شرکت ابراز رضایت کرده اند.
شعبان طاهری ادامه داد: به تازگی برای توسعه خدمات خود و رضایت مندی کاربران 50 درصد به پهنای باند کل شبکه اینترنت شرکت مخابرات استان اضافه شده که از سوی رسانه های مختلف اطلاع رسانی هم شده است.
وی یادآور شد: برای پاسخگویی و پیگیری پرسش های کاربران و رفع مسایل کاربران شبکه، مرکز پشتیبانی ای دی اس ال در همه شهرستان های استان راه اندازی شده و از ساعت هشت صبح تا 22 شب بدون تعطیلی فعال و در خدمت مشترکان است.
طاهری تاکید کرد: مشترکان در صورت تماس با این مرکز می توانند از خدمات مختلف آن از جمله رفع نقص و خرابی سامانه اینترنت استفاده کنند که این امکان باعث شده شرکت مخابرات ایلام یک سر و گرون بالاتر از دیگر رقبا و شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنت در استان باشد.
وی افزود: هیچ سامانه خدمات اینترنتی بدون مشکلی وجود ندارد اما بررسی ها نشان می دهد خدمات اینترنت شرکت مخابرات بویژه در بخش ای دی اس ال از شرکت های دیگر بسیار کارآمدتر و قوی تر است.
طاهری با اعلام اینکه شرکت مخابرات استان ایلام اکنون 30 هزار کاربر و مشترک اینترنت دارد، اظهار کرد: گاهی اوقات عواملی در قطعی شبکه دخیل است که خارج از اراده و حوزه این شرکت است به عنوان مثال می توان به پارگی فیبر نوری در مسیر دریایی اشاره کرد.
مدیر تجاری مخابرات ایلام گفت: اگر شرکت مقصر قطعی سامانه و شبکه باشد طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات رادیویی ملزم به جبران خسارت است و هزینه زمان قطعی شبکه از کاربران دریافت نمی شود.
این مقام مسئول ولی اشاره نکرد نظر سنجی کی و چه زمانی و در چه مقیاسی و در کدام مناطق انجام گرفته که مشترکان رضایت نسبی از عملکرد شرکت مخابرات در حوزه ارائه خدمات اینترنتی کرده اند.
اینکه نباید مقصر اصلی قطع شبکه اینترنت را به شرکت های ارائه دهنده ربط داد موضوع درستی است ولی اینکه در اوج مصرف سرعت اینترنت آن قدر کم و پایین است که امکان استفاده از آن مقدور نیست به شرکت مرتبط است چرا که بسیاری از مشترکان معتقدند شرکت مخابرات در واگذاری پهنای باند اینترنت به مردم استانداردها را رعایت نمی کند.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایلام نیز پیشتر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان درباره علت کندی سرعت اینترنت در استان گفته بود: در راستای بهبود پهنای باید اینترنت استان از آنجا که در طول یک سال و نیم گذشته با افزایش 100 درصدی افزایش پهنای باند مواجه بودیم و با توجه به حجم و افزایش شمار مشترکان، شرکت مخابرات ایلام کیفیت بخشی شبکه را در اولویت قرار داده است.
حشمت اسدی اظهار کرد: در این راستا با شرکت ارتباطات زیرساخت رایزنی هایی انجام گرفته و علاوه بر آن با دو شرکت خصوصی مذاکره شده تا پهنای باند جدیدی خریداری شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با افزایش پهنای باند و ورود به شبکه، دغدغه کندی سرعت و کیفیت اینترنت این شرکت رفع شود.
رضا حسن بیگی، مدیرکل پیشین ارتباطات زیرساخت استان ایلام نیز در این زمینه گفته بود: شرکت ارتباطات زیرساخت متولی توزیع پهنای باند اینترنت در استان است و در این زمینه چه شرکت مخابرات و چه دیگر شرکت هایی که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات هستند این شرکت آمادگی واگذاری پهانای باند دارد.
وی اظهار کرد: به شرکت های متقاضی با تعرفه 70 درصدی پهنه باند واگذار می شود و مخابرات نیز از جمله شرکت های درخواست دهنده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت نیز آن را در اختیار مخابرات قرار داد و چنانچه قرارداد امضا شود پهنای باند مخابرات استان نیز افزایش خواهد یافت.
حسن بیگی مشکل کندی و پایین بودن سرعت اینترنت در استان را به شرکت زیرساخت مرتبط ندانست و افزود: این شرکت پهنای باند را به طور مستقیم در اختیار مخابرات و دیگر شرکت های عرضه کننده قرار می دهد و آنها اینترنت را در میان مشترکان توزیع می کنند پس باید پاسخگوی مشترکان باشند.
مسئولان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام نیز همواره در نشست های خبری و گفت و گو با رسانه ها و مطبوعات اعلام می کنند که هر گونه اعتراض مشترکان اینترنت در خصوص خدمات ارائه شده از سوی شرکت های توزیع کننده پهنای باند از جمله مخابرات قابل پیگیری و رسیدگی است.
به گفته آنان، مشترکان اینترنت می توانند از طریق سایت www.cra.ir سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشکلات خود را مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
همچنین برای جلب رضایت مشترکان خدمات گیرنده از زیر مجموعه­ های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از طریق ارتباط با مشترکان نهایی سامانه پاسخگویی 195 در سال 92 راه اندازی شده است.
مشترکانی که از وضعیت پهنای باند و همچنین پایین بودن سرعت اینترنت ADSL خود رضایت ندارند، می توانند در مراجعه به سایت اعلام شده نسبت به ثبت درخواست خود و اعلام نوع شکایت و دریافت کد رهگیری اقدام و ظرف مدت یک هفته جواب خود را از همین طریق دریافت کنند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار