به گفته مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه کشاورزان مناطق گرمسیر استان تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۵۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 05 January 2016
به گفته مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه کشاورزان مناطق گرمسیر استان تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

فرشاد صابری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: زارعان مناطق گرمسیر تا پایان دی ماه می‌توانند نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهلت بیمه کردن اراضی زراعی مناطق سردسیر استان کرمانشاه تا پایان روز دهم دی ماه بود، گفت: مهلت بیمه محصولات کشاورزی برای زارعان مناطق سردسیر استان به اتمام رسیده است.

صابری در ادامه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و آنچه که تاکنون رخ داده شاید سال خوبی از نظر هیدرولوژیکی پیش رو داشته باشیم و بتوان از این فرصت برای بالا آوردن سطح منابع آبی استفاده کرد، اما سال زراعی خوبی در پیش نیست.

وی سرمای پی در پی و گرمای پی در پی را گواه سال زراعی نامطلوبی دانست و گفت: این مسئله اهمیت بیمه کردن اراضی کشاورزی را برای زارعان بیشتر می‌کند.

صابری در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود 70 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی رفته است، گفت: این میزان تا پایان مهلت بیمه افزایش خواهد داشت.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در خصوص بیمه اراضی کشاورزی از برنامه‌ جلو هستیم، گفت: در مدت مشابه سال گذشته تنها 35 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود.

 صابری گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده زارعان توانسته‌اند با استفاده از تهاتر نیز نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند که این نوع بیمه کردن در آمارها محاسبه نشده است.

 صابری در ادامه اشاره ای هم به روند کند پرداخت غرامت به کشاورزان در سال جاری داشت و گفت: این مسئه نارضایتی کشاورزان را در پی داشت.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از 83 میلیارد ریال غرامت  در تمامی زیر بخش‌ها به کشاورزان استان کرمانشاه پرداخت شده است، گفت: این غرامت‌ها به 13 هزار و 302 نفر از کشاورزان پرداخت شده است.

به گفته صابری از مجموع غرامت پرداخت شده 67 میلیارد ریال آن در بخش زراعت پرداخت شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار