نایب رئیس هیات ورزش های بومی - محلی بانوان استان ایلام گفت:
تلاش برای احیای ورزش های محلی و بومی منسوخ شده در شرایط امروزی جامعه با هدف گسترش ورزش همگانی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۱۵۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 07 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، نایب رئیس هیات ورزش های بومی - محلی بانوان استان ایلام گفت: تلاش برای احیای ورزش های محلی و بومی منسوخ شده در شرایط امروزی جامعه با هدف گسترش ورزش همگانی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
زینب شوهانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه انجام ورزش های محلی میان مردم ایلام همچنان رواج دارد، اظهار کرد: در گذشته تعداد زیادی ورزش محلی رایج بود که بدلیل شرایط زندگی اجتماعی امروزه منسوخ شده اند و تلاش برای احیای آنها به مثابه بخشی از هویت ملی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش های بومی، محلی در جشنواره دهه فجر امسال افزود: با برگزاری این مسابقات ورزش بومی، محلی رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد.
شوهانی تاکید کرد: در این دهه مسابقات ورزشی بانوان در رشته های مختلف از جمله بومی، محلی با همکاری فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان در ایلام برگزار می شود.
نایب رئیس هیات ورزش های بومی، محلی ایلام ورزش هایی که در جشنواره فجر برگزار می شوند شامل فوتبال، والیبال، کشتی، تنیس روی میز و شطرنج ویژه آقایان و رشته های هفت سنگ، لی لی و الک دولک ویژه بانوان اعلام کرد.
وی افزود: در جشنواره امسال و در کنار برگزاری مسابقات بومی، محلی نمایشگاه صنایع دستی مناطق مختلف استان و غذاهای محلی نیز برپا می شود.
دال پلان، قلان چوچزان کل پر، حبل، کیشان، اشتره لوان، قطان، هفت سنگ، جلیه روان، مله جوره کی، جوزان، شش خوان، زر مشتکی، چو جنگ، هشار هشارکی از جمله بازی های محلی است که همچنان در مناطق مختلف استان ایلام در مناسبت های مختلف انجام می شود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار