فرماندار اسلام آباد غرب گفت: این شهرستان امسال با تولید 230 هزار تن چغندر قند از سطح دو هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه رتبه اول تولید این محصول را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 09 January 2016
فرماندار اسلام آباد غرب گفت: این شهرستان امسال با تولید 230 هزار تن چغندر قند از سطح دو هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه رتبه اول تولید این محصول را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا افشین کریمی روز شنبه در جلسه شورای اشتغال افزود: 130 هزار تن از این محصول به کارخانه قند اسلام آباد غرب تحویل شده و مابقی نیز به دیگر کارخانه های استان های همجوار حمل شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سفر استاندار کرمانشاه کلنگ طرح مهم و اشتغالزای گلخانه هیدروپونیک (تولید میوه خارج از فصل و گلهای شاخه ای ) در زمینی به مساحت 57 هکتار و 550 میلیارد ریال اعتبار به زمین زده می شود که با راه اندازی این پروژه مهم کشاورزی برای 250 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 35 درصد عملیات اجرایی احداث این گلخانه انجام شده است.

فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه گفت: در راستای اجرایی شدن تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی امسال هفت میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های کشاورزی از جمله پرواربندی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: احداث 20 واحد تولید قارچ با تولید سالانه 200 تن و اشتغال 20 نفر نمونه ای از اجرای ارزشمند اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسلام آبادغرب بوده است.

کریمی همچنین گفت: در سال زراعی جاری 40 هزار هکتار گندم دیم؛ 6 هزار هکتار گندم آبی؛ 20 هزار هکتار جو دیم و 400 هکتار آبی و 500 هکتار نخود پاییزه در سطح اراضی زراعی کشت شده و خوشبختانه با بارش رحمت الهی سال زراعی مناسبی برای کشاورزان پیش بینی می شود.

در پایان این جلسه طرح سیستم آبیاری نوین در روستای علی آباد دیزگران در زمینی به مساحت 20 هکتار و سه میلیارد ریال اعتبار به تصویب اعضای این جلسه رسید.

اسلام آباد غرب با 150 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار