تنها جایگاه سوخت بزرگترین شهرستان استان ایلام همچنان به صورت بلاتکلیف رها شده است.
کد خبر: ۱۶۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 10 January 2016
تنها جایگاه سوخت بزرگترین شهرستان استان ایلام همچنان به صورت بلاتکلیف رها شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛این بلاتکلیفی در حالی است که شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران که از نظر وسعت بزرگترین و از نظر جمعیت دومین شهرستان استان مرزی ایلام است و به ادعای مسئولین و کارشناسان امر با استخراج روزانه بیش 180 بشکه نفت 91 درصد نفت و گاز غرب کشور را تولید می‌کند و همیشه از منابع و ذخایر عظیم نفت و گاز آن به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ویژه یاد می‌شود.

افزون بر این، این شهرستان با داشتن بیش از 103 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و تولید سالانه بیش از 350 هزار تن انواع محصولات کشاورزی قطب مهم کشاورزی استان محسوب می‌شود اما متاسفانه مردم مرزدار و دارندگان وسایط نقلیه شخصی، اداری و کشاورزی از نعمت یک جایگاه سوخت گاز سی‌ان‌جی محرومند.

یکی از رانندگان مسافرکش دهلرانی گفت: این جایگاه سوخت بیش از پنج سال است که به صورت نیمه‌کاره رها شده و ما مجبوریم برای تامین سوخت گاز سی‌ان‌جی وسایل نقلیه خود با طی مسافت زیاد و صرف وقت و هزینه به خوزستان یا ایلام مراجعه کنیم.

مراد احمدی دارنده وسیله نقلیه دوگانه‌سوز ادامه داد: تاکنون بهانه نبود گاز را به عنوان دلیل عدم تکمیل این طرح ضروری عنوان می‌کردند، در حالی که بیش از چهار ماه است که شهرستان دهلران به شبکه سراسری گاز وصل شده اما هنوز از افتتاح این جایگاه خبری نیست.

علی رضایی دیگر راننده مسافرکش دهلرانی نیز گفت: اگر این جایگاه افتتاح شود کمک شایانی به کاهش هزینه سوخت وسایل نقلیه ما که تنها منبع درآمد
خانواده‌هایمان است، می‌کند.

شهروند دیگری در این باره گفت: شایسته نیست شهرستانی که روی دریایی از منابع عظیم نفت و گاز قرار دارد از نعمت گاز سی‌ان‌جی که می‌شود گفت کمترین خواسته مردم این دیار است بی‌بهره باشد.

سرپرست پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان دهلران اظهار امیدواری کرد: که با توجه به برخورداری شهرستان از نعمت گاز هرچه سریع‌تر این جایگاه راه‌اندازی شود.

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهلران اظهار داشت: تمام توان خود را صرف راه‌اندازی این جایگاه و رایزنی با مسئولان امر کرده که امیدواریم این مشکلات به زودی رفع شود./م


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار