رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل باید از بن بست بازرگانی و تجاری خارج شود و برای تحقق این امر مهم نیازمند تحرک نیروهای اقتصادی استان هستیم.
کد خبر: ۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 29 January 2015
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حسین پیرموذن در نشست فعالان اقتصادی استان جهت مشارکت در نمایشگاه اختصاصی در شهر گنجه آذربایجان افزود: برگزاری این نمایشگاه می تواند تحرکی در بنگاههای اقتصادی استان و صاحبان صنایع اردبیل ایجاد کند لذا اتاق بازرگانی استان نیز دراین راستا همچون گذشته از فعالان اقتصادی استان جهت حضور موفق در این عرصه حمایت می کند.
وی ابراز امیدواری کرد برپایی این نمایشگاه موجب شود تا مسئولان جمهوری آذربایجان نسبت به اجرایی شدن برخی از تعهدات بازرگانی و اقتصادی دوطرفه که پیشتر در قالب تفاهم نامه های متعدد، منعقد شده اقدام نمایند.
پیرموذن به مشکلات بنگاههای اقتصادی استان اشاره کردو گفت: بیشتر بنگاه‌های اقتصادی با مشکلاتی در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش روبه‌رو هستند سعی می‌کنیم با همراهی بانکها این موانع برطرف کرده و امکان حمایت واقعی از سرمایه‌گذاران فراهم آید.
وی به مشکل تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و سیب زمینی کاران استان نیز اشاره کرد و افزود: مشکل صادرات سیب زمینی استان به جمهوری آذربایجان در جلسه ای مشترک با مسئولان وزارت خارجه مطرح شد و امیدواریم با توجه به قول مساعد و پیگیریهای مسئولان به زودی مشکل تولیدکنندگان سیب‌زمینی در استان اردبیل برطرف شود.
پیرموذن اظهار کرد: خلاء تصمیم گیری و برنامه ریزی و نیز عدم توازن بین مصرف و تقاضا در تولید برخی محصولات کشاورزی موجب بروز چنین مشکلاتی است که امیدواریم با تغییر استراتژیکی که در کشت محصولات کشاورزی در استان بوجو آمده این مشکلات برطرف شود.
در این جلسه همچنین معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در شهر گنجه از تاریخ 13 لغایت 17 اسفند ماه سالجاری توسط شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اردبیل برگزار می شود.
صدیف بیگ زاده افزود: در این نمایشگاه واحدهای تولید از سراسر کشور حضور خواهند داشت اما با توجه به توانمندی های استان انتظار داریم بیش از 50 درصد غرفه ها از آن بنگاههای اقتصادی و بازرگانان استان باشد.
وی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نظر دارد با ارائه مشوق هایی زمینه حضور فعالان اقتصادی استان را در نمایشگاه گنجه فراهم کند.
وی گفت: ارائه تخفیف تا 40 درصد برا واحدهای تولیدی و پرداخت مشوق با عنوان یارانه حضور برای واحدهای صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی و نیز ارائه تخفیف تا 70 درصد به صادرکنندگان نمونه برتر از جمله اقداماتی است که سازمان برای علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه درنظر گرفته است.
در پایان این نشست برخی از تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان و صاحبان صنایع استان به ارائه راهکار و بیان دیدگاههای خود جهت حضور فعالانه و موثردر نمایشگاه مذکور پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار