مدیرکل محیط زیست گلستان:
مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی گلستان شکارچیان غیر مجاز در این پارک دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۶۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 12 January 2016

 اسماعیل مهاجر اظهار داشت: در ماموریت گشت و کنترل نیروهای یگان اجرایی قرارگاه شماره 1 پارک ملی گلستان در منطقه سولگرد، محیط بانان متوجه حضور 5 نفر شکارچی شدند که در کنار یک خاکریز در حاشیه جاده کمربندی پارک در منطقه‌ای به نام کهنه سولگرد پنهان شده بودند.

 وی افزود: محیط‌بانان برای دستگیری این شکارچیان اقدام کرده و یکی از شکارچیان با تهدید محیط‌بانان و مسلح کردن اسلحه قصد ایجاد درگیری و زخمی‌کردن محیط بانان را داشت که با درایت و هوشیاری محیط بانان موفق شدند، 2 نفر از این شکارچیان متخلف را که 3 رأس قوچ و یک رأس میش، را شکار کرده بودند، دستگیر کنند.

 مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: 3 شکارچی دیگر از این گروه با توجه توپوگرافی منطقه و استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار شدند که مورد شناسایی قرار گرفتند.

 مهاجر گفت: در این عملیات که نتیجه آن دستگیری 2 نفر شکارچی با یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی دولول به همراه لاشه 4 راس قوچ و میش بود که پس از تنظیم صورت‌جلسه، این متخلفان تحویل مقامات قضایی شدند.

 وی افزود: 3 شکارچی متواری از شکارچیان سابقه‌دار بوده که چند مورد شکار غیرمجاز در پرونده آن‌ها وجود دارد که از طرف اداره پارک ملی گلستان شکایتی برای دستگیری و مجازات کیفری آنها به دادگاه ارسال شده است.

 مدیرکل محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: جریمه ضرر و زیان هر راس قوچ و میش وحشی 100 میلیون ریال است که این متخلفان باید 400 میلیون ریال از بابت جریمه ضرر و زیان خسارت وارده به محیط زیست را در حق دولت واریز کنند .

 پارک ملی گلستان یک‌هشتم تنوع گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای‌داده و ازنظر طبقه‌بندی اقلیمی دارای 3 اقلیم متفاوت خشک، نیمه‌خشک و نیمه مرطوب است و به همین علت پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل‌های انبوه در آن مشاهده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار