بسته شهرستان‌های تابناک؛
تابناک: یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه، برخوار به صورت رسمی انصراف داد.
کد خبر: ۱۶۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 13 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، همزمان با سراسر کشور فرآیند برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان شاهین شهر و میمه، برخوار بر اساس جدول زمانبندی پس از بررسی صلاحیت ۶۵ نامزد ثبت نام شده در این حوزه انتخابیه ادامه دارد و هیئت اجرایی شهرستان در حال رسیدگی به اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت شده این حوزه انتخابیه هستند.

بر اساس گزارش رسیده (ف. ب) یکی از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه، برخوار که صلاحیت وی در بررسی های هیئت اجرایی تایید شده بود با حضور در فرمانداری شهرستان به صورت رسمی از کاندیداتوری خود انصراف داده است.

وی انصراف خود را به نفع هیچ یک از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه اعلام نکرد.

فریدن در بخش سیب زمینی با کشت تقریباً ۶هزار هکتار، طبق آمار و ارقام کارشناسان در استان در رتبه اول از نظر تولید و عملکرد در رتبه اول از نظر سطح کشت را از آن خود کرده است. از حدود ۱۳۲ هزار تن تولید سیب زمینی ، پس از تامین نیاز مصرف داخلی استان، مابقی باید به دیگر استانها یا به خارج از کشور صادر گردد، تا تلاش سیب زمینی کاران به ثمر نشیند، نه اینکه ورشکسته شوند.

نبود کارخانه های فرآوری سیب زمینی درمنطقه و حتی استان، عدم برنامه ریزی کارشناسی و حمایتهای واقعی مسئولان ذی ربط بویژه در بخش صادرات که اما و اگرهای آنچنانی و گیر و دارهای سخت کارهای اداری همه و همه معضلات بزرگی است که علت رنجش و دلسردی تولید کنندگان سیب زمینی را به همراه دارد و با رکورد بازار فروش و پوسیدن حاصل دست رنج سیب زمینی کاران در انبارها، ضرر و زیان دو چندانی به کشاورزان تحمیل می شود.

در مقابل این همه کار و تلاش سیب زمینی کار که با تمامی اعضاء خانواده اش شب و روز اسیر است برای پرورش سیب زمینی آن هم با قیمتهای بالای بذر، سموم ، کود و دیگر نهاده های لازمه، چرا باید در جلوی چشمان با بصیرت مسئولان و تصمیم سازان، چنین زحمتکشان با صداقت در ورطه گرانی، دلالان بی رحم و هزینه های سرسام آور زندگانی کمر خم کرده اند؟! و شاهد پائین بودن درآمد سرانه و رونق اقتصادی منطقه باشیم؟

در این سالها که با خشکیها و قهر طبیعت و کاهش میزان بارندگی افت سطح سفره های آب زیرزمینی و تقلیل کارایی سدها، شدت دغدغه ها نیز افزایش یافته، با این وضعیت سیب زمینی تولید کنیم برای پوسیدن؟ از لحاظ اقتصادی چه توجیهی دارد؟ آیا فاجعه نیست و از بین بردن برکت الهی کفر نیست؟!

آفات و امراض از دیگر سو و کوهی از مشکلات این عزیزان فقط در پیچ و خم سیاست بازیهای مسئولان و انتظار شعارهای غیر عملی و توخالی نمایندگان مجلس، روز به روز فربه و فربه تر شده و در مقابل، بیکاری به عنوان غول مشکلات جوانان تولیدگر و نه مدگرای روستائی که بعلت بی انگیزگی راهی شهرها برای شغل های کاذب می شوند.(عمده دلیل مهاجرت از روستاها به شهر)

تولید کنندگان سیب زمینی می پرسند: وعده های بی نتیجه و پوچ نمایندگان مجلس و ناکارآمدی مدیران دولتی در مجموع بی اعتنائی به نخبگان تولید درمنطقه را با چه کسی و کسانی باید مطرح کرد؟

دیوار مهربانی با شعار « احتیاج نداری بگذار ، احتیاج داری بردار» با همت اهالی و کسبه خیر و محترم خیابان آیت الله گلپایگانی برپا شد، این دیوار به صورت یک دالان برای جلوگیری از آسیب تغییرات آب و هوایی چون باران و برف می باشد و این تنها تفاوت و ابتکاری است که با دیوار مهربانی های سایر شهرها دارد.

دیوار مهربانی در نزدیکی میدان هفده شهریور،ابندای خیابان آیت الله گلپایگانی و در ورودی آموزشگاه هنرهای ایرانی قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار