مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران از دستگیری 16 شکارچی غیرمجاز در اراضی تحت حفاظت استان در چند روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 16 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، میلاد بهرامی گفت که 15 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز نیز از دستگیر شدگان کشف و یک دستگاه خودروی جیب فاقد پلاک نیز توقیف شد.

وی اضافه کرد : از شکارچیان متخلف که با اسلحه و تور پرندگان مهاجر زمستان گذران را شکار می کردند ، افزون بر شش بال پرنده سهره و دو بال پرنده چنگر و باکلان نیز کشف و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شد.


بر اساس آمار اداره کل محیط زیست مازندران ماموران یگان حفاظت این اداره کل در 9 ماهه سال جاری 750 شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دادند .


در این مدت 20 بال پرنده مهاجر که هم پس از درمان توسط دوستداران طبیعت در تالاب میانکاله به عنوان یکی از دو ذخیرگاه مهم زیستکره جهان رها شد.


مازندران با داشتن تالاب و آبگیرهای طبیعی از جمله تالاب میانکاله در بهشهر، فریدونکنار و کیاسر در ساری همه ساله پذیرای چندین میلیون بال پرنده مهاجر بویژه در فصل پائیز و زمستان است .


افزون بر 20 هزار شکارچی مجاز و حدود یکصد هزار شکارچی غیرمجاز نیز در استان فعالند که سالانه بیش از 350 هزار بال پرنده را در این تالاب ها و آبگیرها شکار می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار