معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۴ هزار و ۴۰۰ پرونده در طول ۹ ماهه ابتدای سال در دوایر مشاوره نیروی انتظامی استان کرمانشاه به مصالحه ختم شد.
کد خبر: ۱۶۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 17 January 2016
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۴ هزار و ۴۰۰ پرونده در طول ۹ ماهه ابتدای سال در دوایر مشاوره نیروی انتظامی استان کرمانشاه به مصالحه ختم شد.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدایی سال تاکنون پنج هزار و 500‌پرونده مشاوره در دوایر مشاوره ناجا مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد چهار هزار و 400 پرونده به مصالحه منجر شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مجموع 80 درصد از پرونده‌‌‎های ورودی به مراکز مشاوره به صلح و سازش خاتمه یافته است، افزود: در 9 ماهه ابتدای سال گذشته 74 درصد از پرونده‌‌ها به صلح و سازش خاتمه یافت که نشان‌دهنده رشد 6 درصدی عملکرد دوایر مشاوره ناجا در این زمینه است.

وی اختلافات خانوادگی را دلیل اصلی پرونده‌‌های ارجاعی به دوایر مشاوره دانست و گفت: بیشترین درصد پرونده‌‌هایی که در طول این مدت به مراکز مشاوره در نیروی انتظامی ارجاع شده را پرونده‌‌های مربوط به درخواست طلاق و مشاجرات خانوادگی تشکیل می‌‌‌‌دهند.

سرهنگ آمویی عنوان کرد: مسئله نزاع‌های فردی نیز از جمله مسائلی است که همواره مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده و دلیل بسیاری از این نزاعها، آستانه تحمل پایین و عجولانه عمل کردن در برخورد با مسائل در جامعه است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه نزاع‌های جمعی و فردی در جامعه، گفت: کاهش نزاع‌های فردی و جمعی نیازمند کار درون بخشی، همکاری و توجه بیشتر سایر ارگان‌های مربوطه در جامعه است.

سرهنگ آمویی خاطرنشان کرد: کاهش جرایم مختلف و سایر آسیب‌ها نیازمند برنامه‌ریزی مدون از سوی مسئولان است و تغییر برخی از رفتارهای پرخطر در جامعه نیازمند اجرای برنامه و گذر زمان است و اجرای هیچ‌گونه برنامه‌‌‌‌ای در یک شب به نتیجه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار