هتک حرمت به حیثیت نمایندگان ممنوع است .در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ملاک و معیار اجرای عدالت، قانون است.مردم مکلف به اجرا و قبول قانون هستند.
کد خبر: ۱۶۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 17 January 2016
علی دهقانی ریاست دادگستری شهرستان گچساران و رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در جلسه ی شورای اداری شهرسان گچساران که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل گردید گفت: در برهه ی زمانی بسیار حساس انتخابات قرار داریم .

به گزارش راک نیوز -- ریاست دادگستری شهرستان گچساران و رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در ادامه افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ملاک و معیار اجرای عدالت، قانون است و قانون فصل الخطاب است و همه ی مردم مکلف به اجرا و قبول قانون هستند.

علی دهقانی در ادامه تصریح کرد: لازم میدانم نکاتی را از زبان قانون به شما اطلاع دهم.

خطاب قانون گذار به دستگاههای اداری: انجام هرگونه فعالیت انتخاباتی چه قبل از تاریخ رسمی و چه بعد از ان برای نماینده گان مجلس (از طریق صدا و سیما، نماز جمعه و ... که جنبه ی رسمی و دولتی دارد و همچنین استفاده از امکانات وزارتخانه ها، موسسات وابسته به دولت ممنوع بوده و کسی که مرتکب این جرایم شود مجرم محسوب شده و محکوم می شود.

خطاب قانون گذار به هیات های اجرایی و ناظرین به امر انتخابات: بی طرفی و عدم جانبداری تا پایان انتخابات رعایت شود و هرگونه تخطی جرم محسوب و مجرم به مجازات محکوم می شود.

خطاب قانون گذار به مطبوعات: وظیفه ی مطبوعات اگهی بخشی عموم و انتقال اخبار صحیح به مردم است و مطبوعات حق ندارند آگهی و مطالبی را علیه نامزدهای انتخاباتی درج و مطلبی را انتشار دهند، همچنین حق نشر مطالب خلاف و مطالبی که باعث هتک حرمت به حیثیت افراد و نامزدها و اشخاص حقیقی و حقوقی را ندارند .

خطاب قانون گذار به داوطلبین نمایندگی و طرفداران آنها: به هیچ وجه مجاز به تبلیغات علیه دیگر رقبا نیستند و هتک حرمت به حیثیت دیگر نمایندگان و رقبا ممنوع است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در ادامه گفت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با عضویت اعضای شورای تامین شهرستان و هیات نظارت شهرستان گچساران تشکیل شده است

دهقانی همچنین اضافه کرد: برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی شعبه ی ویژه ای ایجاد شده که اگر جرایمی در انتخابات صورت گیرد در وقت فوق العاده در این شعبه به ان رسیدگی و با متخلفین در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی در پایان این نکته را یاداور شد: اصحاب رسانه باید زمینه ی یک انتخابات سالم و مشارکت حداکثری را فراهم کنند.(گزارش: زینب محمدی)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار