عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: طرح نامگذاری یکی از میادین شهر به نام شهدای مدافع حرم استان توسط اعضای شورای شهر کرمانشاه در حال بررسی است.
کد خبر: ۱۶۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 20 January 2016
عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: طرح نامگذاری یکی از میادین شهر به نام شهدای مدافع حرم استان توسط اعضای شورای شهر کرمانشاه در حال بررسی است.

حجت الاسلام رضا زین الدین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال ارزشهای آنها به نسل آینده ساز کشور، اعضا شورای شهر در نظر دارد یکی از میادین شهر کرمانشاه را مزین به نام شهدای مدافع حرم کند.

وی افزود: بسیاری از فرهیختگان و بزرگان استان تاکید داشته اند که المان هایی مذهبی به نام شهدای مدافع حرم در کرمانشاه احداث شود و در این خصوص با اعضای شورای شهر مشورت هایی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش تر از این نیز تصمیم بر اجرایی شدن این طرح با عنوان شهدای مدافع حرم در یکی از میادین اتخاذ شده بود، یادآور شد: از آنجایی که شهید مهدی نوروزی به دلیل شجاعت فراوانش، معروف و ملقب به شیر سامرا است در نظر داریم این افتخارات را برای استان کرمانشاه به ثبت رسانده و از آن پاسداری کنیم.

زین الدین خاطر نشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص که «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و ابراز احترام به خانواده های گرامی شهدا و الگو پذیری از آنها همواره مورد توجه است، به ثبت رساندن و مزین کردن میادین و مراکز استانها به نام شهدا یک حرکت فرهنگی ارزشمند و سازنده محسوب می شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه گفت: کرمانشاه شهدای بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده است و شهید مهدی نوروزی نیز به عنوان اولین شهید مدافع حرم استان است و انجام این امور فرهنگی در راستای ثبت مناطق از شهر به نام این شهدا، کمترین اقدامی است که انجام می شود.

وی گفت: قبلا نیز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه در محل ورودی شهر و منطقه 7  یعنی بعد از میدان آناهیتا طرح نصب المان هایی با عنوان دروازه قرآن صورت گرفته که با استقبال خوبی از سوی عموم مواجه شده است.

عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: پس از انجام مشورت هایی با اعضای شورای شهر در تلاش هستیم که یکی از میادین شهر به نام شهید مهدی نوروزی و شهدای مدافع حرم مزین شود و المان، زندگی نامه  و یادگاری های نمادین این شهدا در محلی که بعدا مشخص خواهد شد برای استفاده عموم به نمایش گذاشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار