مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: این استان بر اساس مجوزهای بهره‌برداری از مراتع دارای ۴۷ هزار بهره‌بردار مراتع است.
کد خبر: ۱۶۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 22 January 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: این استان بر اساس مجوزهای بهره‌برداری از مراتع دارای ۴۷ هزار بهره‌بردار مراتع است.

مراد شیخ ویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: برای واگذاری مراتع به بهره‌برداران، پروانه بهره‌برداری به عنوان سند استفاده از مراتع صادر می‌شود که بر این اساس تاکنون 47 هزار بهره‌بردار مراتع در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

میرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به وجود سه میلیون رأس دام در این استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس سطح مراتع این استان یک میلیون و 200 هزار راس دام مازاد است که این سازمان با افزایش ظرفیت مراتع و اجرای طرحهای مرتعداری برا رفع این مشکل تلاش می‌کند.

وی افزود: واگذاری مراتع برای کشت گیاهان دارویی، خوراکی، صنعتی و همچنین جنگل‌کاری اقتصادی جهت ایجاد درآمد و توانمند شدن دامداران در راستای کاهش وابستگی آنها به دام برای رفع مشکل مذکور تلاش می‌شود.

وی سطح مراتع استان کرمانشاه را یک میلیون و 200 هزار هکتار اعلام و عنوان کرد: برای800 هزار هکتار از رقم مذکور طرح مرتعداری تهیه شده است و بر اساس چارچوب کتابچه طرح، این مراتع به بهره برداران و ساکنان علاقه‌مند به مرتعداری واگذار می‌شود.

شیخ ویسی اظهار کرد: علاقه مندان به مرتعداری باید نسبت به احیا و اصلاح مراتع اقدام کنند که در این راستا منابع طبیعی و آبخیزداری با تأمین نهال و بذر مورد نیاز از فعالان این بخش حمایت می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدازی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته درسطح شش هزار هکتار از مراتع طرح جنگل‌کاری اقتصای اجرایی شده است، عنوان کرد: در این مدت کشت گیاهان دارویی در سطح یک هزار هکتار انجام شده که از ابتدای امسال تاکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی به ترتیب 500 هکتار و یک هزار هکتار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار