معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گفت: استان کرمانشاه در زمینه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری است که این توانمندی ها می تواند به رونق اشتغال در استان کمک کند.
کد خبر: ۱۶۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸ 23 January 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گفت: استان کرمانشاه در زمینه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری است که این توانمندی ها می تواند به رونق اشتغال در استان کمک کند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ امروز کارگروه اشتغال با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری کرمانشاه برگزار شد. دکتر رحیمی در ابتدای این نشست اظهار داشت: متأسفانه کرمانشاه یکی از بالاترین نرخ های بیکاری را در کشور دارد و امکانات استان نیز برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل های جدید بسیار محدود است.

وی افزود: هرچند با برداشته شدن تحریم ها توسعه کشور روند پرشتاب تری به خود خواهد گرفت ولی به دلیل سیستم تمرکزگرایی که در کشور وجود دارد سرمایه ها بیشتر به سمت شهرهایی مانند تهران، تبریز و اصفهان سوق داده می شوند و در این میان معمولاً شهرهایی مانند کرمانشاه بی نصیب می مانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری در ادامه خاطرنشان کرد: دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که صنایع جدید از شهرهایی که اشباع شده اند به سمت جاهایی مانند کرمانشاه هدایت شوند.  

رحیمی با تاکید بر این نکته که برای رشد سرمایه گذاری در کرمانشاه راهی جز اختصاص مشوق های ویژه نداریم در ادامه اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون نرخ زمین در شهرک های صنعتی استان تفاوت چندانی با شهرک های اطراف تهران و کرج ندارد و این موضوع موجب عدم استقبال سرمایه گذاران شده است که می بایست باید با در اختیار نهادن زمین ارزان قیمت زمینه جذب کارآفرینان را فراهم کنیم.

وی در دنباله سخنانش افزود: برخورداری استان از مرزهای مبادلاتی متعدد با کشور عراق و امکان تردد آسان، یک فرصت برای کشور است که می توان از این ظرفیت برای توسعه بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری با اشاره به پتانسیل های بالای کرمانشاه در زمینه گردشگری اظهار کرد: استان در زمینه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری است که متأسفانه تاکنون کار چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

مهندس رحیمی ادامه داد: رونق گردشگری سلامت می تواند بسیاری از بخش های دیگر را به حرکت درآورد و موجب ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف شود. البته این فعالیت ها نباید تنها معطوف به کشور عراق باشد و می بایست به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز گسترش یابد.

وی افزود: موفقیت طرح گردشگری سلامت در استان نیازمند حضور پر رنگ دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان نظام پزشکی استان است. ادارات و سازمان های مختلف اجرایی استان نیز آماده همراهی، همدلی و هم افزایی در  این زمینه هستند.

این مدیر ارشد ادامه داد: وزارت بهداشت باید امکاناتی و مشوق هایی را در اختیار استان قرار دهد تا بتوان پزشکان مجرب و فوق متخصص را دعوت به همکاری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های استان کرمانشاه در عرصه اشتغالزایی ابراز کرد: کرمانشاه این ظرفیت را دارد که نقطه درخشانی در عرصه کارآفرینی و تولید ثروت باشد به شرطی که این استان از سیاست های حمایتی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری برخوردار باشد.

 گردشگری سلامت یک مزیت ویژه برای اشتغال کرمانشاه

در دنباله این نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در صورت ایجاد یک مزیت منحصر به فرد در استان می توان با محوریت آن سایر بخش ها را نیز توسعه داد.

دکتر منصوری افزود: با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های موجود در استان کرمانشاه، پروژه گردشگری سلامت قابلیت تبدیل شدن به یک مزیت منحصر به فرد را دارد و می تواند بقیه بخش ها را نیز فعال کند.

وی با اشاره به موانعی که بر سر راه توسعه گردشگری سلامت قرار دارد در ادامه اظهار کرد: متأسفانه مشکلات عدیده ای بر سر راه گردشگران حوزه سلامت وجود دارند که در صورت برطرف شدن آن ها اقتصاد استان رونق می گیرد.

دکتر منصوری افزود: در این زمینه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تنهایی نمی تواند کار چشمگیری انجام دهد و باید دیگر دستگاه ها و ادارات نیز با این طرح همراهی کنند.

معاون توسعه و کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: معمولاً روند اجرایی این نوع پروژه ها 3 تا 5 سال طول می کشد ولی در همان سال های ابتدایی اثرات مثبت خود را در حوزه های مختلف نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار