معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از برگزاری اجلاس مجمع گفتگوهای آسیایی در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 27 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از مهر،مرتضی رحمانی موحد ظهر جمعه در جریان بازدید از تخت جمشید و ستاد سفرهای نوروزی استان فارس گفت: این اجلاس طی سال جاری با حضور وزرای گردشگری ۳۱ کشور آسیایی در شیراز برگزار می شود.

وی در مورد تاریخ این اجلاسیه نیزگفت: تاریخی که پیش از این قرار بود این اجلاس برگزار شود با اجلاس سران غیر متعهدها در تهران همزمان شده و از این رو در حال بررسی تاریخ جدید هستیم اما به طور حتم این اجلاسیه طی سال جاری برگزار می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به آمار بازدیدها و سفرهای نوروزی نیز بیان کرد: از ۲۸ اسفند تا پنجم فروردین ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب در استان فارس اقامت داشته اند.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه دو میلیون بازدید نیز از مجموعه های آثار تاریخی و گردشگری استان صورت گرفته، تصریح کرد: در مجموع تا امروز ۱۳۰ درصد رشد بازدید از مراکز گردشگری، تاریخی و موزه ها رخ داده که برای کل کشور به طور میانگین این آمار بازدید نسبت به سال قبل افزایش چهار یا پنج درصدی را نشان می دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی کشور طی نوروز امسال نسبت به سال قبل نیز بیان کرد: این بازدیدها نیز در سطح آثار جهانی و شهرهایی که دارای این آثار بوده اند رشد خوبی داشته است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه تا پنجم فروردین ماه نیز ۲۰ میلیون اقامت و بازدید از بقاع متبرکه در سطح کشور صورت گرفته، ادامه داد: بقاع متبرکه و امامزادگان درصد بالایی از بازدیدها را به خود اختصاص داده اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به آمار سفرهای نوروزی خارج از کشور نیز گفت: به طور معمول ترکیه، امارات و عتبات بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهند اما آمار این سفرها نیز باید از پلیس مهارجت دریافت شود که مقارن بیستم فروردین ماه مشخص خواهد شد.

برچسب ها: شیراز ، نوروز94
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار