مدیرکل ارشاد کردستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر 80 درصد نشریات استان مشمول ماده 16 هستند و باید لغو امتیاز شوند، اما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از لغو امتیاز این نشریات به کار بسته‌ایم.
کد خبر: ۱۶۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 25 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری امروز در نشست با مدیران مراکز آموزشی، فرهنگی و هنری بخش خصوصی استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در بحث آموزشگاه‌های آزاد در مجموع دو بخش که شامل آئین‌نامه‌های اجرایی که منجر به صدور مجوز و نحوه نظارت بر عملکرد آن‌هاست، وجود دارد.

وی گفت: آموزشگاه‌های آزاد شامل موسیقی زبان، چاپخانه، آموزش فنی و حرفه‌ای و غیره برای دریافت مجوز چارچوب خاص خود را دارند که بر اساس آن می‌توانند فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر با واگذاری بخشی از اختیارات در بحث صدور مجوز به استان‌ها فرایند این کار بسیار تسهیل شده است، تصریح کرد: در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت مراکز آموزشی آزاد گام‌های خوبی طی سالهای اخیر برداشته شده است.

وی رعایت قوانین و مقررات بر اساس چارچوب مجوزهای اخذ شده از سوی مراکز آموزشی آزاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم توجه به این مباحث در فرآیند کار خود مراکز را دچار مشکل می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفری نظم و انضباط را در فرایند فعالیت یکی از قوانین مهم در روند فعالیت مراکز آموزشی و غیره دانست و افزود: یکی از اصول اساسی ماندگاری مطبوعاتی که مجوز می‌گیرند نظم در چاپ است که اگر به این مهم توجه نکنند بر اساس ماده 16 قانون مطبوعات لغو مجوز می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر 80 درصد نشریات استان مشمول ماده 16 هستند و باید لغو امتیاز شوند، اما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از لغو امتیاز این نشریات به کار بسته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: طی ماه‌های گذشته تعدادی از مجوزهای نشریات که از لحاظ چاپ منظم قوانین را رعایت نکرده‌اند لغو امتیاز شدند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار