مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر و موسیقی فجر هر دو منوط به تامین اعتبار است، گفت: اصلا بودجه نداریم و در توانمان نیست که چنین جشنواره‌هایی را به تنهایی برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۶۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 26 January 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر و موسیقی فجر هر دو منوط به تامین اعتبار است، گفت: اصلا بودجه نداریم و در توانمان نیست که چنین جشنواره‌هایی را به تنهایی برگزار کنیم.

ابراهیم رحیمی زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر و موسیقی فجر هر دو منوط به تامین اعتبار است، گفت: برای برگزاری هر دوی این جشنواره‌ها اعتباری معادل 280 میلیون تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این اعتبار را در اختیار ندارد، اظهار کرد: در این زمینه جلساتی با شورای شهر و استانداری داشته‌ایم تا بتوانیم این دو جشنواره را برگزار کنیم.

رحیمی زنگنه با تاکید بر اینکه ارشاد استان واقعا بودجه ندارد، گفت: بودجه سالانه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد 500 میلیون تومان است و این در حالیست که ما در 14 شهرستان ادارات زیرمجموعه داریم که باید بودجه آنها را تامین کنیم.

وی افزود: در کنار اینها 50 نهاد فرهنگی وهنری از جمله انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در سطح استان داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت دو میلیون نفری استان در شهرستان کرمانشاه ساکن است، باید نیمی از بودجه را به این شهرستان اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: در این صورت اگر 250 میلیون تومان را بین سایر شهرستانها تقسیم کنیم سهم هر شهرستان 17 یا 18 میلیون تومان برای یک سال خواهد بود که به هیچ عنوان کافی نیست.

رحیمی زنگنه اظهار کرد: در کرمانشاه نیز 250 میلیون تومان تنها خرج برگزاری یک کنگره است و با گذشت 10 ماه از سال تمام برنامه‌هایی که داشته‌ایم را از محل همین بودجه استفاده کرده‌ایم و حال با این وضعیت چگونه می‌توانیم هزینه 280 میلیون تومانی برگزاری جشنواره‌های موسیقی و فیلم فجر را تامین کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: همین 250 میلیون تومان اعتبار را اگر بین همان 50 واحد فرهنگی و هنری تقسیم کنیم سهم هر کدام پنج میلیون تومان خواهد بود و آیا با پنج میلیون تومان انجمن موسیقی ما قادر خواهد بود جشنواره 80 میلیون تومانی موسیقی فجر را برگزار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار