استاندار اردبیل گفت: تکنولوژی جایگاه شغل ها را عوض کرده است.
کد خبر: ۱۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 27 January 2016

به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز چهارشنبه در همایش شرکت های دانش بنیان با محوریت آشنایی با کسب و کار مبتنی بر فناوری و دانش بنیان در اردبیل افزود: در گذشته شغل ها در دستگاه های خدماتی دستی بود و افراد بیشتری را درگیر می کرد که این رویه هم اکنون با استفاده از تکنولوژی انجام می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد کسب و کار با استفاده از فن آوری نیاز به اراده و خلاقیت جوانان دارد گفت: با اینکه در برخی مواقع تکنولوژی موجب بیکاری عده ای شده ، ولی جوانان با تحصیل در رشته های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های این حوزه می توانند شغل های پر درآمدتری ایجاد کنند.
استاندار اردبیل حمایت از جوانان صاحب فکر و ایده را در این زمینه ضروری دانست و افزود: دولت باید در ارائه تسهیلات به جوانان تحصیل کرده پیشقدم باشد تا این قشر بتوانند شغل های پردرآمدی برای خود ایجاد کنند.
خدابخش بیان کرد: دیگر زمان استخدام برای شغل های دولتی گذشته و برای ایجاد اشتغال جوانان باید به فکر ایده و طرح های اقتصادی نو در جهان باشند و با استفاده از فکر و نوآوری هم برای خود و هم برای افراد دیگر شغل ایجاد کنند.
او همچنین با اشاره به تجربه برخی کشورهای جهان و همچنین برخی شرکت های دانش بنیان موفق در سطح کشور افزود: بسیاری از این شرکت ها توانسته اند با ایده مفید و موثر برای هزاران نفر اشتغال ایجاد کرده و در توسعه اقتصاد نیز سهیم باشند.
در این همایش تعدادی از صاحبان شرکت های دانش بنیان ، اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته های مرتبط با فن آوری به بیان سوالات و دیدگاه های خود در زمینه کارآفرینی پرداختند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار