فرمانده پلیس راه اردبیل ، سراب گفت: با توجه به بارش برف در منطقه از تردد خودروها در مناطق کوهستانی به ویژه گردنه صایین در مسیر نیر ، سراب جلوگیری می شود.
کد خبر: ۱۷۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 28 January 2016

سرگرد محمد اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در این گردنه
با شدت بیشتری ادامه دارد و نیروهای پلیس راه با استقرار در این مناطق از حرکت خودروهایی که به وسایل ایمنی مجهز نباشند جلوگیری می کنند.
او گفت: ماموران راه و شهرسازی از شب گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و با بازگشایی و نمک پاشی در راههای اصلی و فرعی مسیر تردد خودروها را بازگشایی کردند.
او به امداد رسانی نیروهای پلیس راه به سرنشینان خودروهای در راه مانده اشاره کرد و افزود: در این مدت سرنشینان بیش از 50 خودرو از برف و کولاک رهایی یافته و به مسیر خود هدایت شدند.
او اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها رانندگانی که قصد عبور از گردنه صائین را دارند باید با اطمینان فنی از خودرو هنگام سفر زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
عسگر فرجی ، رییس جمعیت هلال احمر نیر هم از اسکان 15 نفر در پایگاه امداد و نجات صائین خبر داد و گفت: از شب گذشته تاکنون نیروهای امدادی هلال احمر به سرنشینان
25 خودرو در راه مانده امداد رسانی کرده اند.
احمد مهارتی ، رییس اداره راه و شهرسازی نیر هم به تلاش شبانه روزی نیروهای راهدارخانه برای بازگشایی راهها اشاره کرد و گفت: راههای روستایی دیروز بازگشایی شده بود ولی با تداوم بارش برف برخی از راهها دوباره مسدود شده و راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند.
مسوول ایستگاه هواشناسی نیر هم گفت: سهم نیر از بارندگی اخیر 28 سانتیمتر برف و 27 میلیمتر باران ثبت شده است.
خلقت امینی افزود: سامانه بارشی امروز (پنجشنبه) به طور کامل از منطقه خارج شده و تا شنبه هفته آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری با افت محسوس دما و در جاده ها و گردنه ها کولاک برف خواهیم داشت.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار