دبیر هیات بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه از تعیین 31 قاضی مجرب توسط رئیس کل دادگستری استان برای رسیدگی سریع و خارج از نوبت به تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 30 January 2016
دبیر هیات بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه از تعیین 31 قاضی مجرب توسط رئیس کل دادگستری استان برای رسیدگی سریع و خارج از نوبت به تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالله عزیزی عصر شنبه در نشست مسئولان هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با روسای هیات های نظارت بر انتخابات شهرستان ها که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: طبق ماده 17 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی موظف است به تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند.

وی افزود: در راستای عمل به این ماده قانونی نیز 31 قاضی رسیدگی به جرائم انتخاباتی آماده دریافت گزارش های روسای هیات های نظارت بر انتخابات در سطح استان هستند تا به صورت خارج از نوبت و فوری به این جرائم رسیدگی کنند.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه یک هزار و 514 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که برای هر صندوق یک بازرس تعیین شده گفت: برای هر 20 صندوق اخذ رای نیز یک سربازرس نظارت خواهد داشت.

دبیر هیات بازرسی بر انتخابات استان کرمانشاه همچنین از طراحی سامانه سهبا (سامانه هوشمند بازرسی انتخابات) خبر داد و افزود: این سامانه به منظور ارتباط نظام مند ارکان شبکه بازرسی انتخابات در استان و اطلاع رسانی صحیح و همچنین ارائه گزارش های لحظه ای در ستاد وزارت کشور ایجاد شده است.

وی گفت: در این سامانه امکان ارتباط مستقیم ارکان شبکه بازرسی انتخابات حسب طبقه بندی ابلاغی و ارسال گزارش تخلفات انتخاباتی فراهم شده است.

حجت الاسلام عزیزی همچنین به برخی از وظایف مهم هیات بازرسی انتخابات شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: کنترل جریان انتخابات در شهرستان، شناسایی و معرفی سربازرسان و بازرسان واجدالشرایط به دبیرخانه هیات استان و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی مورد نیاز از جمله این وظایف می باشد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری روز هفتم اسفند ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود که استان کرمانشاه در این مجالس به ترتیب هشت و دو نماینده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار