سرپرست مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۱۰ مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) در حوزه فناوری اطلاعات است به عنوان یکی از مراکز همکار مرکز ماهر جهت ارائه مشاوره و فعالیت‌های پژوهشی در کشور راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۷۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 01 February 2016
سرپرست مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۱۰ مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) در حوزه فناوری اطلاعات است به عنوان یکی از مراکز همکار مرکز ماهر جهت ارائه مشاوره و فعالیت‌های پژوهشی در کشور راه اندازی شد.

مسعود بیگلریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاه، اظهار داشت: آپا مخفف آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه فناوری اطلاعات است که برای ارائه مشاوره و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه امنیت اطلاعات به کار می‌رود.

سرپرست مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد مرکز آپا در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون این مرکز در استان کرمانشاه راه اندازی نشده است اما با بازدید از دانشگاه رازی و بررسی امکانات آن در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

بیگلریان بیان کرد: یکی از برنامه های شاخص مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات، توسعه مراکز تخصصی آپا در همه استانها است این مرکز تخصصی زیرمجموعه معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها محسوب می شود و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی می شود.

وی از همکاری مرکز ماهر با مراکز بالادستی خبر داد و افزود: مراکز بالادستی همچون مرکز افتا، پلیس فتا و شورای فضای مجازی هستند که مرکز ماهر با همکاری این مراکز نسبت به ارتقا امنیت فضای تبادل اطلاعات اقدام می‌کند.

سرپرست مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه همیشه حملات سایبری در فضای سایبری وجود دارد، اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز آسیبهای جدی با ارتقا سامانه ها از نظر امن سازی تلاش می‌شود.

وی بررسی و شناسایی تهدیدها در فضای سایبری داخل کشور را از وظایف مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات بیان و عنوان کرد: تجزیه و تحلیل این تهدیدها و ارائه راهکارهای لازم برای مقابله با آنها به تمامی دستگاه‌های دولتی و عمومی کشور از دیگر وظایف مرکز ماهر محسوب می‌شود.

بیگلریان افزود: ارائه مشاوره در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به دستگاهها برای ایجاد ساختارهای امنیت همچون گروههای واکنش به رخداد در سطح سازمان و همچنین ارائه آخرین اخبار هشدارها و راهنمایی‌های امنیتی به کمک پورتال مرکز ماهر به آدرس www.certcc.ir از دیگر وظایف این مرکز است.

بیگلریان برگزاری کارگاه تخصصی یک روزه در سطح استانها با هدف ارتقا دانش امنیت متولیان فناوری اطلاعات در استانها را وظیفه مرکز ماهر اعلام و بیان کرد: به کمک این کارگاه‌های تخصصی در راستای توانمندسازی نیروهای انسانی متخصص در حوزه آی. تی دستگاه‌ها تلاش می‌شود.

وی افزود: در فضای سایبری حملات سایبری زیادی به صورت جدی اتفاق می‌افتد و مرکز ماهر هشدارهای امنیتی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در یک بستر امن به همه دستگاه‌های دولتی و عمومی می‌رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار