کد خبر: ۱۷۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016


مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان البرز از آغاز عملیات ساخت 170 واحد مسکونی ویژه ایثارگران در شهرجدید هشتگرد خبرداد.

به گزارش ایرنا، داوود مدیرفلاح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به اعلام ویژه برنامه های پیش بینی شده توسط کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان پرداخت و یکی از مهمترین آن ها را شروع ساخت مجتمع مسکونی ایثارگران در شهر جدید هشتگرد بیان کرد.

وی افزود: قبل از این مجتمع های ایثارگران در کیانمهر، شهرک بنفشه و اوج ساخته شده بود.

مدیرفلاح در ادامه به اجرای 48 برنامه عملیاتی زمان دار توسط کمیته ایثارگران در این ایام اشاره کرد و گفت: این برنامه ها توسط دستگاه های عضو کمیته همچون دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها، سپاه استان، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان برگزار می شود.

***دیدار با 700 خانواده شهید و ایثارگر استان

مدیر فلاح یکی از مهمترین این برنامه ها را دیدار با 700 خانواده شهید و ایثارگر استان در ایام دهه فجر دانست و احتمال داد تعداد این دیدارها بیش از این شود.

وی برگزاری سومین یادواره شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای انقلاب استان از سال 89 به بعد انجام می شود و قبل از آن به دلیل تابعه بودن با استان تهران، یادواره در بهشت زهرای تهران برگزار می شد.

رئیس کمیته ایثارگران دهه فجر استان زمان برگزاری این یادواره را روز چهارشنبه، 14 بهمن ماه با سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی عنوان کرد.

وی برگزاری میهمانی لاله ها در ساعت 15 روز پنج شنبه 15 بهمن ماه را از دیگر برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: این برنامه همزمان با سراسر کشور در 168 گلزار شهدای استان برگزار می شود که مراسم متمرکز استانی آن در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج انجام می شود.

***شهدای دانش آموزالبرز از رزمندگان اثرگذار دفاع مقدس بودند

وی به برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی با مشارکت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: شهدای دانش آموز این استان در دوران دفاع مقدس شهدایی اثرگذار بودندو با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی شهید دانش آموز در استان داریم، این یادواره ها در مدارسی که بیش از پنج شهید تقدیم کرده اند برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز حضور جمعی از ایثارگران در روز 21 بهمن ماه در بیت آیت الله طالقانی و بازخوانی نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی به منظور زنده کردن یاد این روحانی را از دیگر برنامه ها برشمرد.

وی، برگزاری مسابقه های قرآنی دانش آموزان شاهد وایثارگر، برگزاری مسابقه های مختلف فرهنگی شامل انشاء نویسی، تحلیل وقایع انقلاب و وصایای امام، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و روزنامه دیواری، برگزاری مسابقه های ورزشی، اعزام جانبازان (راویان ایثار) به مدارس جهت بیان وقایع انقلاب را از دیگر برنامه ها در ایام دهه مبارک فجر عنوان کرد.

مدیرفلاح گفت: همچنین پخت کیک بزرگ انقلاب در مدارس شاهد استان، تهیه و توزیع بیش از پنج هزار قطعه از تصاویر شهدای شاخص کشور و توزیع در مدارس و پایگاه ها، بهره برداری از 530 تخت بیمارستانی و 90 مرکز سلامت جامعه، افتتاح یادمان شهدای شهر مشکین دشت و صعود جانبازان استان به قله تفتان زاهدان از دیگر برنامه ها است.

***تجلیل از 600 دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگر استان

وی یکی از برنامه های دیگری که پس از ایام دهه مبارک فجر و روز 25 بهمن ماه برگزار می شود را تجلیل از 600 دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگر دانست که معدل بالای 17 دارند و افزود: در استان البرز 3800 دانشجوی شاهد و ایثارگر در حدود 15 واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که خیلی از آنان از استان های دیگر میهمان هستند.

رئیس کمیته ایثارگران دهه فجر استان البرز یادآور شد: در دانشگاه های این استان خیلی بیش از این تعداد دانشجوی شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند ولی بنا به دلایلی تمایلی به استفاده از سهمیه ایثارگری ندارند.

وی گفت: در هیچ دوره ای از پنج درصد قانونی ظرفیت دانشگاه ها برای جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده نشده است.

***48 درصد والدین شهدا فوت شده اند

مدیرفلاح در ادامه به خدمات ارائه شده به والدین شهدا و ایثارگران و همسران شهدا و جانبازان اشاره کرد وافزود: 48 درصد از والدین شهدای استان فوت شده اند و 52 درصد باقی مانده سنین کهولت را می گذرانند حتی جانبازان، آزادگان، همسران شهدا و ایثارگران در مرحله ورود به این دوران هستند.

وی اظهار داشت: برای این عزیزان خدمات درمانی خاصی برای سلامت روح و جسم آن ها پیش بینی شده که توجه به دوران سالمندی آن ها از اولویت ها کاری ما است که اجرای طرح مراقبت روزانه برای آن ها در نظرگرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: برای اجرای این طرح 12 جلسه در یک دوره 45 روزه برای جامعه هدفمان برگزار می شود و آموزش های لازم و خدمات درمانی و برنامه های فرهنگی مختلفی برای آن ها برگزار می شود و به آن ها آموزش داده می شود که چگونه خودمراقبتی داشته باشند.

***راه اندازی مرکز پایش سلامت ایثارگران در استان

وی یکی دیگر از خدمات به جامعه ایثارگران را راه اندازی مرکز پایش سلامت ایثارگران در استان دانست و اظهار داشت: امیدواریم این مرکز در ابتدای سال آینده راه اندازی شود که یک مرکز تخصصی است.

***جمع آوری خاطرات 1600 نفر از والدین شهید و ایثارگر استان

مدیر فلاح یکی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد را ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران و والدین شهدا دانست و گفت: در تمام شهرستان های استان از والدین شهدائی که زنده هستند، حداقل یکساعت فیلم و عکس تهیه شده که در مجموع از 1600 نفر از آن ها فیلم و عکس داریم.

وی افزود: در شهرستان ها تقریبا این کار به طور کامل انجام شده ولی در شهرستان کرج به دلیل وسعت و تعدادی بالای این افراد هنوز به اجرای موفق آن نبوده ایم و قرار است تا با همکاری سپاه در دو سال آینده این کار به اتمام برسد.

استان البرز چهار هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی رده و تعداد جانبازان آن 10هزار و 500 نفر است .

از 940 آزاد سرافراز دراین استان نوپا 42 نفر زندانیان سیاسی قبل از انقلاب هستند که از 898نفر آزاده باقی مانده نیز 45 نفر فوت شده اند.

همچنین شش جانباز 70 درصد دربین این آزادگان هستند و 9 شهید آزاده سرافراز تقدیم انقلاب شده است و 172 نفر از آزادگان استان البرز بیش از 5سال اسارت داشته اند و 124 نفر نیز دارای سن بین 15 تا 19 سال بوده اند .

همچنین در استان البرز 7500 خانواده شهید و ایثارگر میهمان ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار