عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد گفت: مقدمات ایجاد شهرک قالی شویی در مشهد در جاده «کنه بیست» فراهم شده و در دهه فجر راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۷۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 03 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، هادی مخملی افزود: زمین خریداری شده ومجوز محیط زیست هم دریافت شده است ودر دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به وضعیت بازار وتولید فرش دست باف در استان افزود:از ابتدای امسال 840هزار دلار از صادرات فرش دست باف ارز آوری داشته ایم.
وی برکیفیت فرش دست باف استان تاکید کرد وافزود:در چند سالی که به علت تحریم صادرات فرش مشهد محدود شده بود کشورهای هند و چین از فرش های ایرانی الگوبرداری و به کشور آمریکا صادر می کردند البته در خور ذکر است که با این اوصاف باز هم کیفیت فرش های هند وستان مانند ایران نیست.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد یادآوری کرد: یکی دیگر از رویکردهای تازه‌ای که در اتاق اصناف شکل گرفته است تجمیع واحدهای صنفی در مکان مشخص است زیرا این امر سبب می‌شود ساماندهی صحیح و بهتری در حوزه اصناف صورت بگیرد.
مخملی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی در حوزه فرش پیشگام است به همین دلیل ما جایگاه ممتازی در حوزه سفارش‌پذیری داریم به طوری که 840 هزار دلار صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی داشته‌ایم اما باید گفت رقبای ما از فرش ایرانی الگوبرداری می‌کنند در حالی که اصالت اصلی فرش، مربوط به ایران است.
شایان ذکر است پیش از این نیز دبیرکارگروه نجات کشف رود با بیان اینکه همه قالیشویی های حاشیه و بستر کشف رود ساماندهی می شود، گفته بود: فاز اول شهرک قالیشویی مشهد با مشارکت بخش خصوصی و در فاصله 8 کیلومتری از کشف رود، ساخته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار