کد خبر: ۱۷۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸ 04 February 2016
تابناک: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت گفت: بقعه مطهره فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا (ع) در رشت قطب فرهنگی شمال کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی عصر امروز در جریان بازدید از بقعه متبرکه فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا (ع) این شهرستان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بقعه فاطمه اخری شهر رشت به عنوان قطب فرهنگی شمال کشور معرفی و شناخته شود.

وی با اشاره به غبارروبی مرقد مطهره فاطمه اخری، تصریح کرد: با توجه به ایام مبارک دهه فجر مراسم غبارروبی و عطر افشانی مرقد مطهره فاطمه اخری در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در ایام سال‌ در ضریح مطهره به روی ارادتمندان بازگشایی می‌شود، گفت: در این روز مردم ضمن ورود به داخل ضریح‌ مطهره می‌توانند ضمن‌ زیارت به غبارروبی داخل ضریح و حرم بپردازند و در این عمل معنوی سهیم باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت برپایی محفل انس با قرآن کریم را از برنامه‌های این نهاد در دهه فجر عنوان کرد و افزود: این مراسم امشب با همکاری سپاه قدس گیلان و حضور قاریان برجسته و ممتاز کشوری و استان‌ در  شبستان بزرگ بقعه فاطمه اخری برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح مهر تندرستی با همکاری بسیج جامعه پزشکان استان را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف رشت‌ اعلام کرد و گفت: در طرح مهر تندرستی 10 پزشک متخصص و سه پزشک فوق تخصص در بخش لشت‌نشا رشت اقدام به ویزیت و تهیه داروی رایگان برای بیماران و افراد نیازمند می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم برای آگاه شدن مردم انجام شده است، خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان فردا ساعت هشت صبح در محل دبیرستان رازی مقابل ساختمان بخشداری لشت‌نشا اجرایی می‌شود.

وی هزینه‌های ویزیت رایگان را از محل موقوفه «فخرالدوله» ذکر کرد و یادآور شد: موقوفه خانم فخرالدوله به نیت درمان افراد وقف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار