معاون منابع طبیعی گیلان:
وی با بیان اینکه برخی از نقاط استان گیلان بر اساس قوانین و مقررات اراضی شخصی افراد یا مستثنیات است، افزود: البته این اراضی امکان خرید و فروش دارند اما برای نقل و انتقال این زمین‌ها باید ابتدا استعلام لازم از اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ و وجود برگه استعلام به عنوان یکی از مدارک معامله حتمی بوده و نبود آن موجب ابطال معامله است.
کد خبر: ۱۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 30 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، سهیل توکلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایام  تعطیلات نوروزی عده‌ای افراد سودجو از نا آگاهی مسافران و میهمانان نوروزی بهره برده و با ارائه اراضی ملی و منابع طبیعی به عنوان زمین‌های مناسب برای  ویلاسازی  با قیمت‌های کاذب و نازل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، اظهار داشت:خرید و فروش اراضی ملی به طور کل ممنوع بوده و هر گونه اقدام در این زمینه تخلف محسوب شده و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از نقاط استان گیلان بر اساس قوانین و مقررات اراضی شخصی افراد یا مستثنیات است، افزود: البته این اراضی امکان خرید و فروش دارند اما برای نقل و انتقال این زمین‌ها باید ابتدا استعلام لازم از اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ و وجود برگه استعلام به عنوان یکی از  مدارک معامله حتمی بوده و نبود آن موجب ابطال معامله است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان با اشاره به وسعت عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی در استان، گفت: بیش از 70 درصد مساحت استان گیلان متعلق به منابع طبیعی بوده و دارای سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است.

توکلی با بیان اینکه مساحت کمی از زمین‌های موجود در مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، تصریح کرد: به همین دلیل انجام هرگونه معامله زمین در مناطق روستایی اعم از کوهستانی یا ساحلی، حاشیه شهرها و به خصوص نقاط جنگلی و مرتعی این استان باید با رعایت حقوق دولت و ملت انجام گیرد تا خریدار مغبون نشده و با معامله زمین غیرشخصی متضرر نشوند.

وی با اشاره به برخورد قاطع حافظان انفال الهی با پدیده زمین خواری، تاکید کرد: در سال گذشته 650 مورد اراضی ملی که به روش‌های مختلف به تصرف افراد در آمده بود بر اساس تبصره یک ماده 55 قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی رفع تصرف شده و متخلفان برای اعمال قانون با تشکیل پرونده به مراجع قضایی دلالت شدند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه خط ارتباطی شبانه روزی 1504  آماده دریافت گزارش مردمی است، افزود: دوستداران طبیعت در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و تجاوز به مناطق جنگلی و مرتعی گیلان و یا مشاهده حریق‌های احتمالی در سطح اراضی ملی و منابع طبیعی مراتب را به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اعلام کنند. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار