معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان:
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگر روش های سنجشِ درست و برنامه ای منسجم داشته باشیم، طی یک دوره 4 تا 5 ساله بیسوادی قابل ریشه کن شدن است.
کد خبر: ۱۷۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 07 February 2016
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگر روش های سنجشِ درست و برنامه ای منسجم داشته باشیم، طی یک دوره  4 تا 5 ساله بیسوادی قابل ریشه کن شدن است.

به گزارش تابناک کرمانشاه، محمدرضا بسامی امروز یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 90 تعداد بی سوادان بالای 10 سال استان 320 هزار نفر و تعداد بی سوادان 10 تا 49 سال نیز 104 هزار نفر بوده، که بر اساس آن به ازای هر 6 باسواد یک بی سواد وجود داشته است.

وی افزود: طبق برآورد صورت گفته تا پایان سال گذشته، در حال حاضر 291 هزار نفر بی‌سواد بالای 10 سال و 80 هزار  و 432 نفر بی‌سواد 10 تا 49 ساله در استان داریم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سهمیه ابلاغ شده برای سوادآموزی استان در سال جاری را برای سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال 18 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این سهمیه ده هزار نفر باید در دوره های سوادآموزی، پنج هزار نفر در دوره های انتقال و سه هزار نفر در دوره تحکیم آموزش داده شود که تاکنون کار آموزش 16 هزار و 800 نفر از این تعداد بربار با 94 درصد تعهدات انجام شده است.

بسامی خاطرنشان کرد: سخت ترین بخش سوادآموزی، دوره سواد آموزی است که در استان کرمانشاه برخلاف سایر استان ها بیشترین سهم مربوط به این دوره و حدود 64 درصد است و با وجود این در شهریور ماه 94 و طی ارزیابی های ماهانه توانسته ایم جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: از جمله مشوق های صورت گرفته در راستای سوادآموزی، پرداخت مبلغ 690 هزار تومان به آموزش دهنده و 134 هزار تومان به فرد آموزش دیده است که به ازای آموزش هر فرد در دوره انتقال، به آموزش دهنده 800 هزار تومان پرداخت می‌شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: در کشور ما باسواد کردن هر فرد بی سواد یک تا یک میلیون و صد هزار تومان هزینه دارد اما بر اساس یک پژوهش‌ صورت گرفته به ازای هر بی‌سواد در سال 10 میلیون تومان خسارت به کشور تحمیل می شود.

بسامی در ادامه تصریح کرد: در سال 95 برای کنترل بی سوادی محدودیت هایی همچون عدم ارائه گواهینامه، کارت ملی و... به افراد بی سواد اعمال می شود تا از این طریق میزان بی سوادان به حداقل کاهش یابد.

وی یادآور شد: در امر سوادآموزی 20 دستگاه مشارکت دارند که در این میان بسیج سازندگی، مکتب القرآن الکریم و سازمان دانش آموزی همکاری و تعامل بسیار خوبی با این مجموعه داشته اند. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار