رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:برخی شاخص‌های سلامت ایران در دنیا زیبنده كشور نیست.
کد خبر: ۱۷۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 07 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم جان بابایی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره اشك انار در ساری گفت: در دوران جنگ فلسفه حاكم فلسفه همكاری، صداقت و بسیجی بودن و داشتن ارزشی بالا بودو اگر امروزه نیز با همان انرژی ادامه دهیم قطعاً بسیاری از مشكلات جامعه رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه كشور در شرایط دیگری قرار دارد و صورت كار شاید تغییر كرده باشد ولی اصل كار همان است، بیان کرد: از كشوری كه این همه غرور آفرینی داشته و تجارب بالایی به دست آورده انتظار بیشتری می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان مازندران ادامه داد: در حوزه پزشكی انتظار پیشرفت بیشتری می‌رفته هرچند در حوزه تولید مقالات علمی پیشرفت های خوبی داشتیم اما انتظار از دانش آموخته‌گان نیز این است كه توانمندی بیشتری داشته باشند.

جان بابایی افزود: سزاوار مردم این است که خدمات بیشتری دریافت کنند و با وجود اینکه در حوزه سلامت اقداماتی انجام شده اما هنوز این حوزه توسعه مناسب نیافته است.

وی با اشاره به اینکه یک سوم مراکز خدمات درمانی مازندران ملکی نیست، عنوان کرد: باید خدمات سلامت در اندازه و شایستگی مردم باشد.

این مسئول با بیان اینكه مشكل بهداشت و سلامت تنها زیرساخت‌ها نیست، گفت: 50 درصد مسایل مربوط به بخش سلامت مسائل اجتماعی است و 50 درصد نیز مربوط به درمان است که می توان با افزایش مشاركت و استفاده از پتانسیل ها و تفكر بسیجی سلامت اجتماعی را ارتقا داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان مازندران با اشاره به اینكه علم ثابت كرده است اصل سلامت با مشاركت مردم تامین می‌شود، تصریح كرد: مشاركت مردمی یعنی افزایش سطح سواد و سلامت مردم و حضور آنان و همانگونه كه در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی حضور و مشاركت مردم موجب پیروزی شد در سلامت نیز این اتفاق خواهد افتاد.

جان بابایی با تاکید بر اینکه برخی شاخص‌های سلامت ایران در دنیا زیبنده كشور نیست، عنوان کرد: برای مثال جمعیت فعال كشور بین 15 تا 50 سال سن دارند و رتبه ایران در مرگ و میر این افراد اصلاً مناسب نیست.

وی یادآور شد: برای بیماری هایی چون فشارخون و دیابت رابطین سلامت می توانند در افزایش سطح سواد سلامت مردم نقش داشته باشند و از پتانسیل بسیج و بسیج پزشكی می توان استفاده كرد تا جامعه ای سالم داشته باشیم و جوانان سالم كه آینده كشور را بهتر بسازند تربیت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار