عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای کار گفت: 93 درصد از جامعه کارگری در کشور با قرار‌‌‌‌داد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موقت روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۱۷۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 08 February 2016
عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای کار گفت: 93 درصد از جامعه کارگری در کشور با قرار‌‌‌‌داد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موقت روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌‌ از کرمانشاه، اولیا علی‌بیگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مراسمی که امروز به مناسبت دهه فجر در بیمارستان حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار‌‌ داشت: قراردادهای سفید علت به وجود آمدن قراردادهای موقت در جامعه کارگری است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای کار افزود: در صورت توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس به ماده یک قانون کار و اعمال آن از سال 69 به بعد، 93 درصد از جامعه کارگری با قراردادهای موقت روبه‌رو نمی‌‌شد.

علی بیگی‌ با تاکید بر ضرورت توجه به قانون، عنوان کرد: اگر تبصره یک ماده هفت قانون کار به درستی اجرا شود بر اساس این قانون وزارت کار موظف به انجام تشخیص کارهای مستمر و غیرمستمر شده و بسیاری از مشکلات نیز حل می‌شود.

وی با اشاره به بخشنامه‌‌ جدید معاونت کار در خصوص کارگران، گفت: از اجرای این بخشنامه جلوگیری شده است و در صورت اجرای این بخشنامه بسیاری از مشکلات جامعه کارگری برطرف خواهد شد.

علی بیگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با بیان اینکه تشکل‌گرایی در جامعه جایگاهی نداشته و شکل نگرفته است، افزود: وجود پوشش 40 درصدی تامین اجتماعی نشان دهنده این است که 40 درصد از جامعه کارگر هستند.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول باید دولت احزاب را شکل بدهد، بیان کرد: حق جامعه کارگری به خوبی ادا نشده و در سطح مباحث سیاسی نیز جامعه کارگری نقش آفرینی چندانی ندارند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای کار از تغییر برخی مصوبات برنامه توسعه ششم خبر داد و افزود: در برنامه توسعه ششم مصوباتی ایجاد شد که به نفع جامعه کارگری نبود که با پیگیری‌های انجام شده این مصوبات تصویب نشد.

وی با بیان اینکه حقوق و مزایای کارگران جوابگوی نیازهای آنها نیست، گفت: حق جامعه کارگری بسیار بیشتر از میزان حقوقی است که دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری همواره در طول 37 سال گذشته در کنار انقلاب بوده است، عنوان کرد: جامعه کارگری در طول دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرینی‌‌های بسیاری داشته و نقش به‌سزایی را در این زمینه ایفا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار