معاون بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به واگذاری صدور دفترچه های بیمه درمانی به دفاتر پیشخوان، از فعالیت ۲۵ دفترپیشخوان در زمینه صدور دفترچه درمانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 09 February 2016
 مسعود مختاری در نشست خبری اظهار کرد: از سال 87 بیمه سلامت در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و با هدف  کاهش تصدی گری دولت و تسهیل در ارائه خدمات به مردم صدور دفترچه های بیمه درمانی را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده است.

 وی افزود: در حال حاضر 25 دفتر پیشخوان دولت در استان خراسان جنوبی نسبت به صدور دفترچه های درمان فعالیت دارند.

 معاون بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: شهروندان در سراسر استان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به صدور و تمدید دفترچه های بیمه درمان اقدام کنند.

 مختاری با اشاره به ایجاد اشتغال در کنار افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات با واگذاری امور به دفاتر پیشخوان، تصری کرد: تاکنون در این خصوص 65 نفر در دفاتر پیشخوان استان مشغول به کار شده‌اند.

 وی بیان داشت: در بحث پزشک خانواده روستایی در استان مرکز بهداشت فاقد ماما و پزشک نداریم و امیدواریم کیفیت ارائه خدمات درمانی نیز در این مراکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی افزایش یابد.

 علی اربابی، رئیس اداره ارزیابی و نظارت بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و خدمات درمانی در سطح روستاها با توجه به تراکم پایین و گستردگی بالای استان به نحو مطلوبی بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت بزرگترین خریدار سلامت در روستاها است، گفت:  از اولویت‌های پرداخت در روستاها سطح یک است و با تمام کمبود اعتباراتسعی شده این سطح پرداخت شود.

اربابی با بیان اینکه اقدام به گسترش خدمات و مراکز بهداشت در سطح روستاها استان کرده‌ایم، افزود: پنج مرکز بهداشت به مجموع خانه‌های بهداشت خراسان جنوبی برای در دسترس‌تر بودن خدمات افزوده شده است.

 رئیس اداره ارزیابی و نظارت بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: ایجاد خدمت در خراسان جنوبی به دلیل مشکلات تراکم پایین جمعیت و گستردگی بالای استان در عین الزام‌آور بودن، گران‌قیمت است بنابراین آنچه در استان اتفاق می‌افتد به ره اندازه که باشد ارزش گذاری آن با استان‌های برخوردار با تراکم بالای جمعیت بیشتر است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار