یک صد هزار نفر از طرح های معنوی امامزاده طاهر (ع) دیدن کردند
یک خانواده که از استان‌ کردستان راهی مازندران بودند، پس از بازدید از این سوگواره با چشم‌های اشکبار از اثرگذاری سوگواره یاس نبوی در امامزاده طاهر (ع) می‌گفتند.
کد خبر: ۱۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 01 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، معنوی بسیاری است، اما در ایام تعطیلات نوروز که اکثر ایرانیان به سفر می‌روند، کمتر این جاذبه‌‌ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی به کار می‌آید.
علت اصلی در عدم معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان است.
به همین دلیل در حالی که طی 10 روز نخست سال جاری 16 میلیون خودرو در محورهای برون شهری البرز تردد کرده است، استاندار البرز از جذب تنها 26 هزار گردشگر خبر می‌دهد.
در این میان اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز طرحی را با هدف خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و استفاده از این فرصت برای ترویج فرهنگ غنی تشییع و معرفی شخصیت والای دخت گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اجرا کرد.
این طرح مربوط به برگزاری سوگواره یاس نبوی در جوار امامزاده طاهر (ع) است که از 28 اسفند تاکنون اجرا می‌شود.
این سوگواره در حقیقت یک نمایشگاه بصری و با قابلیت ویژه بوده که در چندین غرفه دایر شده است.
در غرفه نخست، ماجرای مرگ دختر جوان مسلمانی روایت شده که تا لحظه مرگ امام زمان (عج) خود را نشناخته است.
روح این دختر مسلمان پس از مرگ با فرشته نورانی آشنا شده و این فرشته، او را به روزهای صدر اسلام برده و از نزدیک با ماجرای وفات پیامبر گرامی اسلام (ص)، حمله به خانه علی (ع)، شهادت حضرت فاطمه (س) و بالاخره مظلومیت شیعه آشنا کرده است.
روح این دختر مسلمان بالاخره از درگاه رحمت و معرفت امام زمان (عج) طلب عفو کرده و از چشمه نورانی اهل بیت (ع) سیراب می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز درباره دستاوردهای این طرح گفت: از ابتدای اجرا تا روز دهم فروردین حدود یک صد هزار نفر از مسافران نوروزی و ساکنان استان البرز از این سوگواره معنوی دیدن کردند.
وی تصریح کرد: این تعداد جذب گردشگر برای یک طرح معنوی و فرهنگی در کشور کم نظیر و در استان البرز بی سابقه است و نشان می‌دهد که در صورت برنامه‌ریزی صحیح و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و الگوهای فرهنگی، معنوی و ارزشی بومی و دینی، می‌توان موفق به جذب اقشار مختلف به ویژه نسل جوان شد.
خبرنگار تابناک البرز در حاشیه یازدهمین روز از اجرای این سوگواره با تعدادی از مسافران نوروزی حاضر در جوار مطهر امامزاده طاهر (ع) گفت‌وگو کرد.
این مسافران از استان‌های شمالی، شمال غربی و مرکزی کشور از جمله گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، قم و ... بودند.
آنها از اثرگذاری بسیار مثبت این نمایشگاه و سوگواره سخن گفته و تاکید داشتند که چنین طرحی را در هیچ یک از استان‌ها مشاهده نکرده‌اند.
یک خانواده که از استان‌ کردستان راهی استان مازندران بودند، پس از بازدید از این سوگواره با چشم‌های اشکبار از اثرگذاری سوگواره یاس نبوی می‌گفتند.
اعضای این خانواده که از هموطنان اهل سنت بودند، تاکید داشتند که اهل سنت ایران همواره عاشق پیامبر گرامی و رئوف اسلام (ص) بوده و احترام ویژه‌ای برای دخت گرامی خاتم الانبیا (ص) قائل هستند.
به طور قطع مرور مصائبی و مشکلاتی که فاطمه زهرا (س) به ویژه پس از رحلت نبی اسلام (ص) تحمل کردند، دل‌های هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار