نایب‌ رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس گفت: یکی از راه‌ها برای تسریع در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی مرتبط با این بخش است.
کد خبر: ۱۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 10 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هادی جوادی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، یکی از دلایل عمده افت انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را عدم هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی بالادست عنوان کرد و اظهار داشت: فقدان هماهنگی میان دستگاه‌ها و یا تغییر مداوم رویه فعالیت‌ها در حوزه دولتی سبب بروز مشکلاتی آزاردهنده برای بخش خصوصی می‌شود.
 
وی گفت: توفیقات دولت یازدهم در به ثمر رساندن پرونده هسته‌ای که منجر به رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران شده است، یک دستاورد بزرگ و ملی به شمار می‌رود که باید با مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌های داخلی، امکان بهره‌مندی از مزایای رفع تحریم را فراهم کرد.
 
نایب‌ رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس ادامه داد: افزایش بهره‌وری در کشور در گرو هماهنگی میان دستگاه‌ها به منظور تقویت انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و علت عمده افت بهره‌وری به نبود هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی باز می‌گردد.
 
این فعال اقتصادی اضافه کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه اقتصادی و بازرگانی نقش مهمی در دوران پساتحریم بر دوش دارد و ایفای نقش مناسب بخش خصوصی و ایجاد انگیزه میان فعالان این بخش زمینه رشد و پیشرفت کشورمان را فراهم می‌کند.
 
جوادی با اشاره به موقعیت هرمزگان در کریدور شمال به جنوب و وجود بنادر مهم و توانمند در این استان، خاطرنشان کرد: با رفع تحریم‌ها، فرصت‌های تازه‌ای پیش‌روی کشورمان قرار می‌گیرد که نقش‌آفرینی بخش خصوصی و کمک بخش خصوصی به دولت در استفاده از این ظرفیت‌ها اهمیت بسیار فراوانی دارد.
 
وی گفت: موقعیت استراتژیک هرمزگان در منطقه و ایران موجب اهمیت یافتن بخش حمل و نقل به عنوان پیشانی اصلی فعالیت در حوزه‌های بندری و تقویت تجارت و انتقال کالا به دیگر نقاط شده و بنابراین ضروری است گام‌های متوازن و استواری به منظور هماهنگ ساختن ظرفیت‌های کشور با فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل برداشته شود.
 
نایب‌ رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس با اشاره به نقش مهم حوزه حمل و نقل در پشتیبانی از فعالیت‌های مهم و حیاتی در بنادر مهم جهان اظهار داشت: صاحبان کالا در حال حاضر بار و محموله‌های تجاری خود را از بندر بروکسل در اتریش، بندر مارسی در فرانسه و بندر لیورپول در انگلستان به آلمانی در قزاقستان منتقل می‌کنند و کریدور اصلی انتقال این محموله‌ها از طریق خاک ایران است.
 
جوادی افزود: نقش مهمی که ایران در انتقال کالا و خدمات به کشورهای پیرامون دریای خزر ایفا می‌کند یک نقش مهم جهانی است که بار اصلی آن بر دوش شرکت‌های حمل و نقلی ایران و به خصوص استان هرمزگان است و به تدریج با رفع تحریم‌ها این نقش‌آفرینی اهمیت بسیار حیاتی‌تری می‌یابد.
 
عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس در ادامه به اهمیت ایجاد یک فضای امن برای فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی اشاره کرد و گفت: هماهنگی ساختاری میان بخش‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل نظیر گمرک، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، بنادر و دریانوردی، مالیات و ... برای فعالیت مطلوب‌تر فعالان حمل و نقل زمینه‌ساز بهبود کارآیی و ارتقای بهره‌وری است.
 
وی یکی از راه‌های بهبود فعالیت‌های حمل و نقلی را استفاده از دانش روز در حوزه‌های مرتبط عنوان کرد و گفت: باید در زمینه علوم نوین حمل و نقل همگام با دنیا پیش برویم که اگر از علم روز بهره نگیریم قطعا مشکلاتی رخ خواهد داد که موجب افت کارایی می‌شود.
 
جوادی تصریح کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه بالغ بر 2 هزار کامیون از بندرعباس بارگیری کرده و خارج می‌شوند که بدون شک این میزان با رفع تحریم‌ها به دو تا سه برابر افزایش می‌یابد و باید در این راستا از دانش روز به خوبی استفاده کنیم.
 
نایب رئیس انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس گفت: استفاده از دانش روز دنیا در زمینه کنترل عبور و مرور کالاها توسط نیروی انتظامی و ایجاد درگاه‌های مشترک میان دستگاه‌ها به خصوص میان گمرک با نیروی انتظامی و شرکت‌های حمل و نقلی و توسعه استفاده از این ظرفیت‌ها در آینده نزدیک ضروری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار