دبير هيات بازرسي انتخابات استان تهران گفت: در انتخاب اعضاي هيات هاي بازرسي تلاش شد افرادي انتخاب شوند كه به دور از هر نوع گرايش سياسي و حزبي باشند و در معناي واقعي كلمه اصل بي طرفي رعايت شده است.
کد خبر: ۱۸۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 13 February 2016
قدرت الله سیف دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان تهران با اشاره به جايگاه قانوني بازرسين در انتخابات گفت: ماده 25 قانون انتخابات هم به اجراي انتخابات اشاره دارد و هم بر حسن اجراي انتخابات كه انتخاب بازرسين براي حسن اجراي انتخابات در اين قانون پيش بيني شده است.

وي افزود: وزارت كشور مامور اجراي انتخابات است و براي نظارت بر حسن اجراي انتخابات بازرسين انتخاب شده اند.

دبير هيات بازرسي انتخابات استان تهران با اشاره به انتخاب دو عضو و يك دبير در هيات بازرسي انتخابات شهرستان ها گفت:‌در برخي از نقاط همچون شهر تهران به لحاظ شرايط خاص جمعيتي و جغرافيايي تعداد اعضاي هيات بازرسي افزايش داشته است.

سيف با تاكيد بر انتخاب اعضاي هيات بازرسي انتخابات تهران و شهرستان هاي استان بر مبناي بي طرفي ادامه داد: در انتخاب اعضاي هيات هاي بازرسي تلاش شد افرادي انتخاب شوند كه به دور از هر نوع گرايش سياسي و حزبي باشند و در معناي واقعي كلمه اصل بي طرفي رعايت شده است.

وي با اشاره به اينكه در اين دوره از انتخابات جايگاه هيات هاي بازرسي ارتقا يافته است گفت:‌استفاده از سيستم هاي روز بازرسي و اينكه امسال به ازاي هر صندوق يك بازرس مستقر است از جمله تغييرات است.

به گفته سيف،بازرسان اين دوره از انتخابات با اثربخشي بيشتر تا پايان شمارش آرا حضور دارند و در ذيل صورتجلسات هم پيش بيني شده اند.

وي ادامه داد: امسال همه تلاش اين است كه بازرسان به عنوان بازرس وزارت كشور باشند و سامانه اي در هيات مركزي بازرسي  تحت عنوان "سهبا" ( سامانه هوشمند بازرسي انتخابات) پيش بيني شده است.

سيف با اشاره به آموزش كامل بازرسين انتخابات در مراحل مختلف و تا يك روز قبل از برگزاري انتخابات افزود:‌هدف اين است كه حتي يك راي هم قابل ابطال نباشد و تخلفي انجام نشود. 

دبيرهيات بازرسي انتخابات استان تهران گفت:‌ آيتم هايي كه در قانون به عنوان تخلف و جرايم انتخاباتي است احصاء شده و در آموزش ها براي بازرسان ارايه شده است و موارد تخلف به كمك سامانه هوشمند "سهبا" از طريق پيامك به سيستم مركزي انتقال داده مي شود و با مراجعه سربازرسين موضوع رسيدگي و تصميم گيري مي شود.

وي با بيان اينكه به ازاي هر صندوق يك بازرسي وبه ازاي هر 20 صندوق يك سربازرس است تصريح كرد:‌ تلاش مي شود به لحاظ جغرافياي خاص استان تهران براي هر سربازرس تعداد صندوق ها كاهش يابد .

وي در پايان با اشاره به جلوگيري از انجام تخلفات در برگزاري انتخابات هفتم اسفندماه گفت:‌تا اين مرحله  از هرگونه تخلف انتخاباتي جلوگيري شده است و شرايط براي برگزاري انتخاباتي سالم با حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي فراهم شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار