مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سد "آزادی" برای اولین بار سرریز کرد.
کد خبر: ۱۸۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 15 February 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سد "آزادی" برای اولین بار سرریز کرد.

کیاست امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: برای اولین باز از زمان احداث سد آزادی تاکنون، به دلیل بارش‌های خوبی که داشتیم دریاچه این سد سرریز کرد.

وی با اشاره به ظرفیت 70 میلیون مترمکعبی این سد، افزود: تمامی این ظرفیت پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه زمان بهره‌برداری از سد آزادی را سال 91 دانست و تاکید کرد: در این مدت به دلیل خشکسالی و کم‌آبی ظرفیت این سد تکمیل نشده بود.

امیریان خاطرنشان کرد: سد آزادی سدی خاکی با هسته رسی است که آب شرب شهرهای تازه‌آباد، کرندغرب و اسلام‌آبادغرب و همچنین سه میلیون مترمکعب آب برای بخش صنعت را تامین می‌کند و بعلاوه از ذخیره آن برای آبیاری 4200 هکتار اراضی کشاورزی استفاده می‌شود.

به گفته این مسئول، از ابتدای امسال این تنها سد استان کرمانشاه است که سرریز می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه میانگین بارش استان در سال زراعی جاری را حدود 449 میلی‌متر ذکر کرد و افزود: بارش‌های خوب استان باعث شده حجم قابل توجهی از ظرفیت سدهای استان پرشود.

وی بیان کرد: اکنون حدود 501 میلیون مترمکعب آب پشت هفت سد در دست بهره‌برداری استان ذخیره شده است.

امیریان ظرفیت سدهای استان را 730 میلیون مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: ذخیره 501 میلیون مترمکعبی رقم بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به سهم قابل توجه سد "گاوشان" از ظرفیت سدهای استان، تاکید کرد: این سد بزرگترین سد استان است که تامین آب شرب کرمانشاه را بر عهده دارد و امیدواریم ذخیره این سد هم به میزان قابل توجهی برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار