تا پايان سال ۹۵؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در خصوص تجهیز کلیه چاه‌های استان به کنتورهای هوشمند آب و برق تا پایان سال ۹۵، گفت: تاکنون یک هزار و ۶۱۲ حلقه چاه کشاورزی تجهیز و تعداد ۳۵۰ حلقه همچنان فاقد کنتور هوشمند است.
کد خبر: ۱۸۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 15 February 2016
 حسین امامی  در چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با شاره به مصوبات گذشته، اظهار کرد: در خصوص برخورد با تخلفات مرتبط با حریم و بستر رودخانه‌ها هماهنگی‌های لازم با مقامات قضایی و فرماندهی نیروی انتظامی استان صورت پذیرفته که تاکنون 54مورد رفع تصرف و آماده به وضع سابق شده است.

 وی افزود: در خصوص ساماندهی پساب فاضلاب شهر بیرجند نیز مطالعات ساماندهی و بررسی گزینه‌های مصرف و خط انتقال به مشاور محول شده که گزارش آن پس از اتمام مطالعات به این شورا ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در خصوص تجهیز کلیه چاه‌های استان به کنتورهای هوشمند آب و برق تا پایان سال 95، گفت: تاکنون یک هزار و 612 حلقه چاه کشاورزی تجهیز و تعداد 350 حلقه همچنان فاقد کنتور هوشمند است که اسناد مناقصه تهیه شده و به محض تامین اعتبارات لازم اجرایی می‌شود.

 امامی بیان داشت: تمامي چاه‌های آب و فاضلاب شهری 112 حلقه مجهز به کنتور دیجیتال اولتراسونیک است که هوشمندسازی آن تنها با یک سامانه قابل انجام است و به صورت پایلوت دو حلقه چاه توسط پیمانکار در حال پیاده‌سازی است.

وی ادامه داد: همچنین 218 حلقه چاه آب و فاضلاب روستایی دارای کنتور مکانیکی و یا فاقد کنتور است که باید پک کامل کنتور هوشمند نصب شود و در این خصوص مکاتبات با شرکت آبفا انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به پیامدهای ناشی از کمبود و سطح افت آب زیرزمینی ناشی از مصرف بی رویه آب در استان اشاره کرد و گفت: سفره‌های زیرزمینی در اثر افت سطح آب دچار نقصان آبدهی فاحش شده‌اند که به کشاورزان هزینه‌های سنگین حفاری مجدد چاه‌ها تحمیل می‌شود.
 
امامی تصریح کرد: هر چاه تغییر محل آن 50 میلیون تومان هزینه دارد که سال گذشته برای تغییر محل 202 حلقه چاه 10 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
به گفته وی کاهش شدید کیفیت آب منجر به کاهش محصولات تولیدی کشاورزان، تخریب خاک و تحمیل بار اقتصادی جهت بهبود وضعیت بوجود آمده، شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار