مدیر پایگاه جهانی بیستون گفت: ۶ روستا به عنوان پایلوت برای اجرای طرح گردشگری در اطراف محوطه جهانی بیستون شناسایی شده اند.
کد خبر: ۱۸۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 16 February 2016
مدیر پایگاه جهانی بیستون گفت: ۶ روستا به عنوان پایلوت برای اجرای طرح گردشگری در اطراف محوطه جهانی بیستون شناسایی شده اند.

حسین راعی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح گردشگری روستایی برای نوروز امسال در اطراف محوطه جهانی بیستون خبر داد و اظهار داشت: امسال روستاهایی که در حریم محوطه جهانی بیستون قرار دارند به لحاظ قابلیت های جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی برای جذب بیشتر توریست شناسایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه جهانی و فرهنگی بیستون ظرفیت پذیرایی یک میلیون گردشگر را دارد، افزود: از سال ۹۰ به این سو با رونق چشمگیر گردشگر در منطقه مواجه بوده ایم.

مدیر پایگاه جهانی بیستون خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر از این  اثر جهانی بازدید کرده و ۴۰۰ میلیون تومان بلیت به فروش رسید و در مجموع حدود ۶۰۰ هزار گردشگر نیز در محوطه این مجموعه حضور یافتند.

راعی با تاکید بر اینکه همه روستاها پتانسیل جذب گردشگر را دارند، تصریح کرد: تلاش داریم گردشگری فقط به مناطقی چون بیستون و طاقبستان محدود نشود و سایر اماکن با قابیت گردشگری نیز شناسایی و معرفی شوند.

وی با بیان اینکه مسیری برای گردشگران پیاده و سواره در این محل تفریحی و تاریخی تعیین شده است، افزود: با جوانان بومی، محلی و ذی نفعان منطقه بیستون جلساتی برای مدیریت گردشگری روستاها توسط خود اهالی برگزار کرده ایم و سازمان جهانی بیستون به عنوان ناظر حضور خواهد داشت.

برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مختلف در ایام نوروز

راعی با اشاره به اینکه برای شناسایی جذابیت های گردشگری و آگاه سازی مردم در ایام نوروز از فعالیت و همکاری NGO  ها استفاده خواهد شد، ابراز داشت: مردم می توانند در تورهای یک روز و یا چند ساعته ثبت نام کنند و با گردشگری در روستا از آثار تاریخی و فرهنگی این مناطق بازدید به عمل آورند که این امر موجب کمک به رونق اقتصادی و افزایش اطلاعات فرهنگی در سطح محلات، روستاها و حتی سطح ملی و منطقه ای خواهد شد.

مدیر پایگاه جهانی میراث فرهنگی کرمانشاه با یادآوری اینکه کاروانسرای بیستون تبدیل به هتل ۵ ستاره شده، خاطر نشان کرد: اقامت در بیستون از چند ساعت به چند روز رسیده و پارکینگ غربی نیز در اختیار کاروانسراها است.

راعی به اجرای برنامه نمایش موسیقی، نقالی و ... در کنار دیواره فرهاد تراش اشاره کرد و افزود: محوطه جهانی بیستون برای همه شناخته شده است و امسال تلاش داریم این گردشگری را به صورت پایلوت با ساماندهی تورها به مناطق روستایی بکشانیم تا محلاتی که در محدوده حریم منطقه بیستون قرار دارند به جذب گردشگر بپردازند و در این راستا ۶ روستا به عنوان پایلوت باهمکاری اهالی جهت پذیرایی از گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: دستگاه هایی چون  فرمانداری، نیروهای انتظامی، شهرداری، دهیاری ها و ... در ایام نورز برای خدمات رسانی بهتر و برقراری امنیت پای کار هستند و سازمان میراث گردشگری علاوه بر فعالیت فرهنگی، نقش نظارتی دارد.

مدیر پایگاه جهانی بیستون اظهار داشت: امسال مجموعه تاریخی و ثبت جهانی شده بیستون برنامه های متنوعی برای بازدیدگنندگان خواهد داشت که از جمله آنها می توان به نمایش آیین و فرهنگ منطقه، صنایع دستی و محلی، پذیرایی با خوراک های بومی، اجرای موسیقی محلی و شاه نامه خوانی در محل فرهاد تراش و ... در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار