کد خبر: ۱۸۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 18 February 2016
تابناک گیلان: 11 پست اسکله و کارخانه کشتی سازی محل هایی هستند که در آینده برای بندرنشینان اشتغال زایی می کنند.

به گزارش خزر، حسن خسته بند با اشاره به پی گیری هایی که در مجلس ششم در حوزه بیکاری انجام داد، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی برای کسانی که بیکار هستند مقرری در نظر گرفته می شود و ما هم تلاش کردیم تا چاره ای برای مشکل بیکاری در مجلس بیاندیشیم.

وی افزود: برعکس کشورهایی اروپایی که برنامه ای برای برگشت پول وجود ندارد، در این طرح بیان شد که بعد از ایجاد شغل مبلغ پرداختی در مدت مشخصی پرداخت و برگشت داده شود و تا زمانی که دولت نتوانسته است بیکاری را حل کند خسارت پرداخت کند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  دکتر نوبخت در طرح مذکور در مجلس ششم همراه ما بود، تاکید کرد: می توان در مجلس بعدی این طرح را دوباره مطرح کرد. اگر مجلس پیش قدم شود و دولت نیز کمک کند می توان جلوی گسترش بسیاری از آسیب ها را گرفت.

خسته بند تاکید کرد: کشورهای اروپایی حتی به کسانی که از کشورهای دیگر می آیند مقرری پرداخت می کنند و این روند تا زمانی که تامین اجتماعی شغلی برای آنها پیدا کند ادامه می یابد و فاصله بین دستمزد کار و مقرری به حدی است که فرد بیکار به سمت شغل می رود و با انجام این امر از افزایش آمار بزهکاری در جامعه می کند.

وی با اشاره به ظرفیتهای توریستی نهفته در بندر انزلی، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فرصت بندر ؛دریا را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در بندر انزلی 11 پست اسکله داریم و 11پست دیگر در حال احداث است و کارخانه کشتی سازی محل هایی هستند که برای ما در آینده اشتغال زایی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه 11 پست اسکله به تنهایی ظرفیت اشتغال زایی برای هزار نفر را دارد و 11 پست دیگر نیز 2 هزار نفر شغل ایجاد می کند، گفت: تمام این موارد برکتی است که در آینده خود را نشان می دهند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه آهن قزوین-رشت و در کنار آن راه آهن انزلی می تواند به توسعه انزلی و ایجاد اشتغال در این منطقه بسیار کمک کند افزود: برنامه ریزی برای احیای تالاب در دستور کار قرار دارد و با توجه به اهمیت تالاب این امر باید با جدیت دنبال شود چرا که زایشگاه دریای خزر تالاب است.

خسته بند با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تالاب در توسعه صنعت توریسم بهینه استفاده شود، گفت: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب، مصوبات دولت در استان از جمله توسعه پرورش ماهی در قفس (دریا و تالاب) برای ایجاد اشتغال در این زمینه با مجوز اولیه 12 هزار تن مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ابتدای امر مسئولان زیر بار نمی رفتند، کار با همکاری سپاه شروع شد و نمونه ای ماهی قزل الا پرورش داده شد که 50 درصد قیمت آن ارزان تر است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حضور 22 ماه خود در جبهه جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس گفت: در سال 1360 ازدواج کردم و همسرم نیز انتخاب خودم بود و بهترین خاطره زندگی ام روز ازدواجم است و اکثر دوستانی که در محفل عقد ما حضور داشتند شهید شدند.

 

خسته بند تلخ ترین خاطره زندگی خود را در عملیات والفجر هشت در فاو عنوان کرد و افزود: رفته بودم به بچه های جهاد سر بزنم شب کنار  بچه های جهاد خیلی خنده و شوخی کردیم فردا صبح به سمت مقرر خود حرکت کردیم یکساعت نشد که خبر دادند خمپاره ای زده شد و بچه ها زخمی شدند  ما به سرعت خود را رساندیم وقتی رسیدیم صحنه ای که مشاهده کردم این بود که  به پای خدا بیامرز صفا جو ترکش اصابت کرده بود و گلوی  شهید فرامرزی مورد اصابت ترکش قرار گرفته شهید فرامرزی در آغوش من  شهید شد و شهید صفاجو را به عقب فرستادیم که بعدها شنیدیم که صفاجو نیز شهید شد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل مشغله فراوان با خانواده ام کمتر به سینما رفته ام، افزود: آخرین فیلمی که  با خانواده در سینما دیدم از کرخه تا راین است و سالهاست که با خانواده ام در خیابان قدم نزده ام.

خسته بند با بیان اینکه روزهای چهارشنبه ظهر مجلس تعطیل می شود گفت: بعد ازظهر به سمت گیلان حرکت می کنم و شنبه غروب به تهران بر می گردم و خانواده من ساکن انزلی هستند چرا که من کمتر از ساعت 12 شب منزل نمی روم و چهار فرزند با تحصیلات کارشناسی ارشد هستند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی من جز دانشجویان اخراجی انگلیس بودم گفت:مردم چیزی که نیاز دارند کار است اگر دیر حرکت می کردیم انزلی متروکه می شد  اگر مقام معظم رهبری به انزلی  نمی آمد شهر تعطیل می شد و همه طرحها و برنامه ها به برکت حضور مقام معظم رهبری در شهر انجام گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار