کد خبر: ۱۸۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 19 February 2016


شهرهای هوشمند می‌توانند جای پارک برای تان پیدا کنند، شما را از جاده های پرترافیک دور سازند و یا هنگام رخداد وضعیت های بحرانی به کمک شما بیایند. برخی از شهرها از پروژه های بسیار جالب بهره می برند تا زندگی شهری را بهبود بخشند. این تغییرات با بهره گیری از فن آوری های جدید مانند داده های بزرگ (Big Data)، حسگرها، موبایل وشبکه هوشمند توزیع الکتریسیته ممکن شده که در حال تغییر کاربری شهرها هستند.

پروژه نظارت آنی شهر ریو

شهر ریو "مرکز عملکرد شهر ریو" را راه اندازی نموده که می‌تواند رخدادهای شهری را به صورت آنی نظارت کند. این مرکز ابتدا به منظور پیش بینی وضع هوا و مقابله با طوفان تاسیس شده بود اما مقامات این شهر از این سازمان به منظور نظارت بر رخدادهای اضطراری نیزاستفاده می‌کنند. این سیستم می تواند یک مورد اورژانسی در ساحل شهر یا تصادفات جاده ای را به صورت خودکار گزارش کند.

بندر هامبورگ از اپلیکیشن های موبایل و یا حصارهای مجازی بهره می برد

به زودی بندر هامبورگ سالانه حدود 25 میلیون محموله را پذیرا خواهد بود. همه این مراسلات باعث مشکلات فراوان خواهند شد. کامیون ها نیمی از وقت خود را در فضای باز و در پایانه ها صرف می کنند تا محموله ها بازگزاری شوند.

این بندر از فن آوری حصار مجازی استفاده می کند. اپلیکیشن این برنامه روی تلفن های همراه رانندگان نصب شده تا مکان فعلی آنها مشخص گردد و آسان تر بتوان آنها را به محل های بارگیری راهنمایی کنند. این برنامه همچنین رانندگان را قادر می سازد تا تراکنشات مالی را بدون ترک کردن خودروی شان انجام دهند. از حصارهای مجازی به منظور ایجاد امنیت بیشتر در پارکینگ های عمومی نیز می توان بهره برد.

شهر سن فرانسیسکو شروع به احداث ایستگاه های شارژ خودروهای الکترونیکی نموده است

شهر سن فرانیسکو از پروژه های هوشمند زیادی بهره می برد. یکی از این فن آوری‌ها استفاده از ایستگاه های شارژ خودروهای الکترونیکی‌ است که با تولید انبوه این گونه خودروها، بسیار حائز اهمیت شده است. 26 عدد از این ایستگاه ها در 12 پارکینگ عمومی و 23 عدد در فرودگاه ها احداث شده است. مقامات این شهر قول داده اند که در آینده ای نزدیک استفاده از این ایستگاه ها رایگان شود.

شهر لوس آنجلس در صدد هوشمندسازی و تسهیل پارک خودروهاست

پارک خودرو همیشه مشکل شهرهای مختلف بوده است. برخی از شهرها اقدام به تست "پارکینگ هوشمند" نموده‌اند. حسگرهای هوشمندی در فضای پارکینگ تعبیه شده که به محض خالی شدن آن با اپلیکیشن روی تلفن های همراه ارتباط ایجاد کرده و راننده را مطلع می‌سازد. یک پروژه در شهر لوس آنجلس ایجاد شده تا از حسگرهای وایرلس به منظور یافتن فضای پارکینگ مناسب استفاده می کند و به رانندگان اجازه می دهد تا از طریق تلفن همراه شان هزینه پارکومترها را بپردازند.

کرایه تاکسی های هوشمند شهر نیویورک به وسیله تلفن های هوشمند پرداخت می شود

این شهر قصد دارد تا همه تاکسی ها را هوشمند کند. سازمان تاکسیرانی شهر نیویورک هم اکنون پذیرای پیشنهادات توسعه دهندگان نرم افزارهاست تا بتوان تنها با داشتن یک تلفن هوشمند هزینه کرایه تاکسی را پرداخت کرد. این شهر همچنین در پی آن است که به برخی از مسافران مکرر تخفیف دهد.

شهر واشنگتن از فن آوری های جدید به منظور تشخیص صدای گلوله استفاده می کند

شهر واشنگتن از اولین شهرهایی بود که از فن آوری تشخیص صدای گلوله در فضای شهری استفاده نمود. این حسگرها را می توان در مناطق جرم خیز شهری تعبیه کرد. این سیستم به محض شنیدن صدای گلوله، موقعیت آن را از طریق GPS تشخیص داده و آن را به پلیس گزارش می‌دهد.

شهر آمستردام خرید هوشمند را در خیابان های خود ممکن ساخت

شهر آمستردام به علت انجام پروژه های هوشمند بسیاری مشهور است. طی یکی از این پروژه ها، این شهر خیابان های شلوغ خود را تبدیل به مراکز خرید سبز نمود. مدیریت شهری، این خیابان ها را مجهز به سیستم نوردهی پایدار، ایستگاه تراموای بیشتر و سطل های فشرده ساز زباله ای که با نور خورشید کار می کند، نموده است. صاحبان مغازه ها نیز از لامپ های کم مصرف استفاده می کنند و به شبکه هوشمند الکتریسیته متصل می باشند. این شبکه های هوشمند، ساعات اوج مصرف را کنترل می‌نمایند و به هر فردی بر اساس نیاز وی نیروی برق میرسانند.

مترجم: محسن راعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار