رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان گفت: ماموران یگان حفاظت سه شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیر مجاز کرده بودند را دستگیر کردند
کد خبر: ۱۸۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 22 February 2016

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان گفت: ماموران یگان حفاظت سه شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیر مجاز کرده بودند را دستگیر کردند.

به گزارش تابناک ایلام؛علی محمودی اظهار کرد: این شکارچیان اقدام به زنده گیری هشت قطعه پرنده سهره طلایی و شکار یک قوچ وحشی کرده بودند.
وی افزود: از این افراد چهار رشته تور زنده گیری، چهار قفس و 2 قبضه اسلحه ساچمه ای توسط ماموران کشف و پرونده ای در این خصوص تشکیل و این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
محمودی از دستگیری یک راننده تانکر فاضلاب به جرم تخلیه غیر مجاز فاضلاب در حریم رودخانه کنگیر نیز خبر داد و تاکید کرد: این فرد نیز همراه پرونده تشکلی شده، جهت رسیدگی به دادگستری ایوان تحویل شد.
وی یادآور شد: هم اکنون شش نفر محیطبان از مناطق زیستی و حفاظت شده این شهرستان مراقبت می کنند اما این تعداد نسبت به وسعت مناطق تحت مدیریت و حیات وحش کم است و در صورت افزایش محیط بانان، بهتر می توان از حیات وحش مراقبت کرد.
محمودی علاوه بر مشکل کمبود آب، خشکی درختان بلوط، بهره برداری بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و تخریب زیستگاه های طبیعی، وجود اسلحه های فراوان در دست مردم را از مشکلات زیست محیطی این منطقه اعلام کرد.
وی گفت: منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت 33 هزار هکتار در شمال و شمال غربی شهر ایلام، جنوب شهر سرابله و شرق ایوان واقع شده است که توسط محیط بانان ایلام، ایوان و چرداول حفاظت می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان با بیان اینکه شهروندان هنگام تفریح در مناطق طبیعی از صدمه زدن به گیاهان و حیات وحش خودداری کنند، خاطر نشان کرد: محیط زیست سالم یعنی روح شاداب و جسم سالم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
منطقه حفاظت شده مانشت به وسعت 13 هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان ایوان قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار