فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران
فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران از کشف و شناسایی 256 مورد شکار غیرمجاز پرنده در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: 209 شکارچی و متخلف زیست محیطی نیز در این زمینه شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 24 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسلم آهنگری اظهار کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران در بهمن ماه امسال 21 قبضه سلاح غیرمجاز و 131 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد.

وی تعداد شکار غیرمجاز پستانداران در بهمن ماه امسال را هفت مورد برشمرد و بیان کرد: صید غیرمجاز آبزیان نیز طی این مدت 121 قطعه بوده‌ است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران با بیان اینکه تعداد متخلفان محیط‌ زیست در بهمن ماه امسال در استان 119 نفر بوده‌ است، افزود: این افراد مرتکب 95 فقره تخلف شدند.

آهنگری با اشاره به 104 مورد شکار غیرمجاز پرنده در بهمن ماه امسال، اظهار داشت: 31 مورد پرنده طی این مدت نیز به‌صورت زنده از شکارچیان متخلف کشف و ضبط و 90 شکارچی قبل از آغاز شکار دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه در تیرماه امسال 224 مورد ادوات شکار کشف و ضبط شد، افزود: همچنین بهمن ماه امسال 47 مورد آلودگی محیط‌ زیست از جمله فاضلاب خانگی، صنعتی، کارگاه شن و ماسه، محل دفن زباله و از این قبیل شناسایی شد که پس از بررسی موضوع و صدور اخطاریه برخی رفع آلودگی و پرونده برخی دیگر در محاکم قضایی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران ادامه داد: در بهمن ماه امسال یک مورد آتش‌سوزی در منطقه میانکاله به مساحت 2 هزار متر گزارش شده است.

آهنگری با تاکید بر اینکه محیط‌ زیست متعلق به همه مردم است انتظار داریم مردم همکاری بیشتری با محیط‌زیست داشته ‌باشند، اظهار داشت: افراد در صورت موارد را می‌توانند به سامانه 1540 و یا شماره تلفن 15 ـ 33358813 با پیش شماره اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار