مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه معتقد است، چشمه تاقبستان کیفیتی نزدیک به آب معدنی دارد.
کد خبر: ۱۸۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 28 February 2016
مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه معتقد است، چشمه تاقبستان کیفیتی نزدیک به آب معدنی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اسدالله صادقی در نشست برنامه ایمنی آب که امروز ( 9 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه بهبود کیفیت آب شرب و ایمنی آب از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده و توسط وزارت نیرو  با جدیت در کشور پیگیری شد.

وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز این برنامه با همکاری بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، صنایع و معادن، شرکت‌های امور آب و جهاد کشاورزی از یک سال قبل آغاز شد.

به گفته این مسئول، هدف از این برنامه تضمین کیفیت و سلامت آب با جدیت بیشتر از منبع تا محل مصرف است.

مدیرکنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه با بیان اینکه فعلا 22 حلقه چاه ده‌پهن، چشمه تاقبستان و سد گاوشان به عنوان منابع آب شرب کرمانشاه در مرحله اول این طرح انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شهید نظری و مخازن پذیرنده هم جزو طرح قرار گرفته‌اند.

صادقی یادآوری کرد: در بررسی که از چشمه تاقبستان صورت گرفته، کیفیت آب این چشمه بسیار مطلوب است و نزدیک به آب معدنی است.

وی دبی این چشمه را 1200 تا 1300 لیتر در ثانیه عنوان کرد که 600 لیتر آن وارد تصفیه‌خانه شهید نظری شده و مابقی جاری می‌شود.

صادقی ادامه داد: در فصول گرم که آب چشمه تاقبستان کم می‌شود، از سد گاوشان 700 لیتر در ثانیه آب وارد شبکه شرب کرمانشاه شده و جایگزین این چشمه می‌شود.

مدیرکنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در خصوص چاه‌های ده پهن نیز یادآوری کرد: این چاه‌ها 550 لیتر در ثانیه آب شرب برای کرمانشاه تامین می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار