براساس اعلام مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه ورود پرندگان مهاجر به این استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۸۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 28 February 2016
براساس اعلام مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه ورود پرندگان مهاجر به این استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

غلامحسین کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از ابتدای زمستان کار آمارگیری از ورود پرندگان مهاجر در کرمانشاه را آغاز کرده است.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی حضور پرندگان مهاجر در استان کرمانشاه گفت: کماکان شاهد حضور پرندگان مهاجر در این استان هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه بهبود وضعیت آب و هوایی و افزایش بارش ها را دلیل افزایش حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه عنوان کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 90 درصد از تالاب ها و سراب های استان کرمانشاه سال گذشته خشک شده بود، گفت: بارش های امسال باعث شد تا تمامی تالاب ها و سراب های استان پر آب شود.

وی تالاب هشیلان را مهمترین مرکز حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه دانست و گفت: این تالاب که سال گذشته خشک شده بود امسال کاملا پر آب است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست افزود: معمولان پرندگان آبزی و کنارآبزی همچون حواصیل ها و انواع اگرت ها با آغاز فصل سرما وارد استان کرمانشاه شده اند.

کاظمی افزود: پرندگان مهاجر معمولا در کنار رودخانه ها و تالاب های استان کرمانشاه مشاهده می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار