خشایار جمشیدی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با تاکید بر اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان، به انجام برنامه‌های مذهبی اشاره کرد
کد خبر: ۱۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 05 April 2015


خشایار جمشیدی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با تاکید بر اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان، به انجام برنامه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: با تلاش گسترده همکاران بخش‌های فرهنگی در زندان‌های استان مرکزی علاوه بر برگزاری نمازهای جماعت با حضور روحانیون در کلیه زندان‌های استان، کلاس‌های آموزش مذهبی اعم از اندیشه‌های اخلاقی و احکام سطح سطح یک تا چهار، عقیدتی، در سایه‌سار نهج‌البلاغه، آیه‌های ‌زندگی، آثار استاد مطهری و ... برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح قرائت، حفظ، تفسیر، درک مفاهیم، و ... برای مددجویان، سربازان و کارکنان برگزار می‌شود و در سال گذشته سه هزار و 66 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.

جمشیدی به برگزاری کلاس‌های آموزش رسمی و غیررسمی اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی با شاخص‌های آموزش نهضت سوادآموزی با حضور 46 مدجو، آموزش از راه دور (مقاطع راهنمایی و دبیرستان) با حضور 205 مددجو، آموزش عالی با حضور 8 مددجو و مهارت‌های اساسی زندگی در 10 مهارت با حضور دو هزار و 898 نفر از مددجویان، سربازان و خانواده مددجویان برگزار شده است.

وی فعالیت گسترده در امور هنری را بخش دیگری از برنامه‌های این واحد اعلام کرد که بسیار مورد استقبال مددجویان قرار گرفته است و اظهار کرد: در این حوزه دوره‌های آموزشی رشته‌هایی چون تئاتر، سرود، معرق و منبت، صنایع‌دستی، قلم‌زنی روی مس، خاطره‌نویسی، نقاشی، طراحی و ... در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان‌های استان درخصوص وضعیت موجودی کتاب در کلیه کتابخانه‌های زندان‌های استان گفت: با توجه به دریافت منظم سهمیه کتاب از خانه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خریداری کتاب به صورت سالیانه، از وضعیت مطلوبی در حوزه تعداد کتاب و تنوع عناوین و محتوا برخوردار هستیم و رضایت نسبی مددجویان در این حیطه دلیل بر این مدعاست.

وی افزود: در حال حاضر 33 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان‌های استان موجود است و نسبت به 28 هزار جلدکتاب  سال 92 حدود 15 درصد رشد داشته است. دریافت متوالی و رایگان کتب و انتشارات جدید از خانه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار بوده و در صورت وجود اعتبار، رایزنی با تعدادی از موسسات چاپ و نشر در شهر اراک و استان قم جهت خرید کتاب با تخفیف ویژه صورت گرفته می‌گیرد.

جمشیدی همچنین به اجرای برنامه‌های گسترده ورزشی در زندا‌ن‌های  استان اشاره کرد و گفت: مددجویان در رشته‌های والیبال، فوتسال، کشتی، تنیس روی میز، دارت، شطرنج، ورزش‌های بومی محلی و... فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار