رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا:
حدود هشت هزار مسافر در تعطیلات نوروزی ساکن اماکن اقامتی از جمله مهمانسرا، هتل‌، پارک‌، چادر، مدارس، مجتمع‌های گردشگری شهرستان و... شدند.
کد خبر: ۱۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 06 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، علیرضا مهرگان امروز در صومعه‌سرا با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال شاهد ورود انبوه مسافران به این شهرستان بودیم.

به گفته وی، حدود هشت هزار مسافر در تعطیلات نوروزی ساکن اماکن اقامتی از جمله مهمانسرا، هتل‌، پارک‌، چادر، مدارس، مجتمع‌های گردشگری شهرستان و... شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا با اشاره به رشد چشمگیر ورود گردشگران نوروزی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تالاب صومعه‌سرا و مناره آجری گسکر «مناره بازار» از بیشترین مناطق و اماکن مورد بازدید مسافران در نوروز بوده است.

وی به پوشش حمایتی بیمه برای مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در این ایام تمام گردشگران بازدیدکننده از مناطق دارای آثار باستانی زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

مهرگان صنایع‌دستی را نماد هنر هنرمندان و معرف هر شهر دانست و یادآور شد: در نوروز 94 هشت غرفه از آثار هنرمندان و محصولات این شهرستان از جمله چرم‌دوزی، صنایع‌دستی، بافت‌های سنتی، پولک‌دوزی، سوغات محلی، چای و... با همکاری شهرداری و فرمانداری در ورودی این شهرستان دایر شد.

وی با بیان اینکه درصدد ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در صومعه‌سرا هستیم، افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی، ضمن حمایت از هنرمندان موجب تقویت هنرهای قابل پیشرفت می‌شود.

این مسئول از فعالیت 300 هنرمند صنایع‌دستی در صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: بالغ بر 150 نفر از این هنرمندان زیرپوشش بیمه قرار دارند.

وی معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی، نصب تابلو، بروشور و... را از عوامل تاثیرگذار در جذب گردشگر دانست.

مهرگان برگزاری و تقویت جشنواره‌ها از جمله توت فرنگی، رشته‌خشکار، حلوای ضیابری، حلوای سیاه و... را از برنامه‌های در دست اجرا برای معرفی شهرستان صومعه‌سرا در جذب گردشگر عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار